Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 2 februari 2016 19:49

Hej fina!

Igår så var vår mammagrupp ifrån BVC på en egen träff nere på Almedalsbiblioteket! :)
Det var jättemysigt att träffas och fika och vi satt där nere i över två timmar.
Lilla W var dock inte social överhuvudtaget utan sov hela tiden! :)

Blev en hel del barnvagnar när alla hade kommit! :)

När vi var klara där så åkte vi hem och till middag så åt vipotatissallad och ytterfilén som vart över från dopet och därefter tog vi en promenad på kvällen! :)

När jag senare matade W och han hade ätit upp sin ersättning så fick han "stirr" så jag passade på att fånga honom på bild då! :)
Vår lilla porslinsdocka! :)



Har ju klickat hem ett par vårskor till honom så vi skall kunna matcha varann nu i vår! :)

Idag så har vi spenderat dagen i Fårösund för jag hade ett tandläkarbesök inbokat!

Vi började med en fika hos min farmor när vi kom ut och
W fick en sån fin matta som hon vävt i ljusblåa färger! :)


Sen åkte vi vidare till mamma och fikade igen tillsammans med min mormor och moster.

Mamma fick sen vara barnvakt för första gången medans jag var hos tandläkaren.

Jag hade inte varit hos min tandläkare på 1.5 år men det gick bra för jag hade inga hål utan bara en skada på en tand som han passade på att laga!
En timme tog besöket och det kostade 1455kr så han har bra timlön! ;)

När det var klart så åkte jag hem till mamma som mötte mig med en sovande W i famnen! :)
När han vaknat och ätit så tackade vi för oss och åkte hem! :)

Veckans matlista ser ut såhär denna vecka:

Onsdag: tonfiskgratäng

Torsdag: raggmunkar och fläsk

Fredag: taco

Lördag: kyckling, ris och någon god sås

Söndag: lasagne

Och påtal om veckans matlista så såg jag en sån fiffig grej i en "återbruka mera" sida på Fb som jag skall härma tänkte jag!

Så jag var nere i min farmors källare idag (hon har ett rum där som hon väver i) och hittade ett tyg och lite spets så jag skall se vad jag får ihop! :)


I lådan längst ner till höger (som är en tändsticksask) så står det massor med olika maträtter som man kan välja på! :)
Så himla fin, får se om jag lyckas lika bra!
Återkommer med mitt resultat senare! :)

Nu så väntar solsidan och en skål med chips! :)
Hoppas ni har en fin kväll! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards