Alla inlägg den 9 februari 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 februari 2016 15:19

Igår startade W den här veckan med en ordentligt sovmorgon ändå fram till halv elva och var jätteglad när han vaknade upp! :)

Så vi busade en bra stund i sängen innan det var dags att gå upp! :)

Sen åt vi lunch och åkte vi in till våran mammagrupp och den här gången fick se på filmer som handlade om faror i hemmet vilket var nyttigt att se på!
Jag och R kikade även igenom en utav filmerna på kvällen!
Finns här om ni oxå vill kika!

När vi var klara där så tog vi en sväng förbi Cubus för W hade fått en presentcheck av sin farmor som kunde användas i februari så då passade vi på att köpa två nya mössor eftersom nästan alla hans mössor är försmå!



När vi kom hem så började jag nästan direkt med maten för det tar sin lilla tid att göra köttbullar, dock går det betydligt fortare nu när jag spritsar istället för att rulla dem! :)

Sen blev det soffläge resten utav kvällen med en skål godis! :)

Idag så var det däremot ingen sovmorgon utan då vaknade han halv åtta men det var tur det för kl nio så skulle vi vara på plats uppe på Vibblegård för att gå på musiklekis! :)

Alla barn mellan 0-5 år är välkomna dit och då sjunger man ett par låtar och därefter så är det fika, sen sjunger man en lite till och avslutar med en liten bön innan man går hem! :)

Det var bara Christin, Willy, jag och W där idag så jag fick en riktigt bra introduktion med några utav dem populära sångerna! :)
En bra mjukstart och dit kommer vi att gå fler tisdagar! :)


Gullvi som jobbar där skämde bort oss med ett nybakat potatisbröd som var riktigt gott! :)
Jag skall försöka att baka det framöver tänkte jag! :)

Tog med mig två sånger hem som jag skall sjunga för W som jag hoppas han kommer att uppskatta! :)

Vid halv tolv så var vi klara så då tog vi en promenad innan vi gick hem och åt lunch! :)

När W sen somnade så passade jag på att börja pyssla lite på min menytavla! :)
Det svåraste är ännu kvar och det är att komma på massa olika maträtter! :)

Fortsättning följer... ;)

Nu skall jag börja lite smått med maten! :)
Hoppas ni har en fin tisdag!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards