Alla inlägg den 15 februari 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 15 februari 2016 10:49

Kan börja med att säga att dippen jag gjorde var ingen höjdare! :(
Den smakades alldeles förmycket tomat så i fortsättningen blir det att köpa den gamla hederliga Holiday påsen och blanda med gräddfil! :)

Såg inte heller någon igelkott trots att vi var ute och kollade flera ggr på kvällen!
På morgonen var dock pannkakan borta!

Vi spenderade vår fredagskväll vid köksbordet med lite vin och ost  
Det är så skönt att ibland strunta i tv:n och bara sitta i köket och prata om allt eller inget.

Lördagen hade vi inget särskilt inplanerat, R var iväg på lite ärenden och jag tog med mini på en pw.
När vi ätit lunch så satte vi oss i soffan och tog det lungt och vips så hade klockan sprungit iväg och det var dags att börja med maten!

Jag marinerade lite fläskfilé, sen gjorde vi även potatisgratäng och till det blev det bearnaisesås och sallad!

När vi ätit upp så kom R's kusin förbi som var på ön för att döma hockey så vi satt kvar i köket även denna kväll fast nu var tv:n på i bakgrunden för jag ville inte missa Melodifestivalen och QXgalan! :)

Igår så var det alla   dag som jag nu fick uppleva för allra första gången med min egna lilla familj! :)

Underbart att få vakna varje morgon med dem där två som mitt hjärta slår lire extra för.
För att inte säga väldigt mycket extra för, är tacksam för varje dag vi får ihop!   

Vi hade så svårt att komma på vad vi skulle ge varann i så vi beställde hem nya påslakan ifrån ellos som vi ger varann i present för det är någonting vi verkligen har nytta utav  
(Jag rensade bort två uppsättningar i veckan som jag gav till min mormor)!

Vi åt frukost och sen gjorde vi oss iordning och åkte in till Åhléns för att köpa alla    dag present till W!

Han hade blivit lovad att få Sophie the giraff i present nu när han har börjat lära sig att bita lite! :)
Vi köpte även med ytterligare en bitring som man kan lägga i kylen när tänderna börjar titta fram och som skall ha en kylande effekt! :)

Han fick även en ny jacka utav R som han kan ha i vår  
Vår coola lilla kille!
Han kommer att bli så fin, och jag planerar att köpa en likadan så vi kan matcha varann! :)

Jag fick även en ny mascara för att min var helt slut!

Sen ville R ha Mac Donalds så vi åkte förbi drive-in och tog med lite lunch hem och då berättade han att han även vill ge mig en tatuering i present för det har jag pratat om sen W föddes.
Jag vill sätta ett litet W någonstans på min kropp, helst nära hjärtat!  

R skall även han tatuera W's namn, han skall skriva hela hans namn på armen! :)

Sen hade vi bokat in något så romantisk som tvättstugan ;)
När den var klar så åt vi trerätters och vi började med Toastskagen, sen blev det vegetariska Nuggets, pommes (ja vi åt pommes två ggr igår) ;) och Sweetchilidipp och till efterrätt blev det färdigköpt kladdkaka med grädde! :)






När vi sen satte oss i soffan så bestämde vi veckans meny och denna vecka ser den ut såhär! :)

Jag hoppas att ni hade en mysig helg, nu sätter vi full fart mot den här veckan!
Vi är ju ett steg närmare våren! :)


Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards