Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 februari 2016 22:42

Nu är det söndagskväll igen och återigen har en helg passerat och vi är ett litet steg närmare sommaren! :)
Längtar ni?!
Jag längtar massor tills det blir varmt nu! :)

I fredags så var vi ute på en promenad, jag städade ur både min och W's garderob och sen städade jag även i min kista som jag fick av min pappa julen -99.
Jag plockade bort lite saker som skall skänkas till kupan, gjorde plats för W's saker som han fick i doppresent och som han kommer att kunna använda lite längre fram.
Jag hittade även mina små saftglas som skall bli så kul att han ev kommer kunna använda i sommar att dricka ur! :)

Sen skulle vi ha ätit tacos på kvällen men vi blev utbjudna till Robert och Jenna på middag och fick en riktig god thaigryta med ris och en god sallad! :)
Och till efterrätt blev det fruktsallad med grädde! :)
Ett bra avslut på fredagskvällen! :)

På lördagmorgon så åkte R iväg och hjälpte sin farbror med lite målning och jag och W var hemma och hängde i köket! :)
Förberedde för tacos till middag och gjorde lite limeaioli och svamppaj till kräftorna vi skulle äta senare på kvällen! :)

Undrar om jag nånsin kommer tröttna på tacos?! Det är verkligen en favoriträtt här hemma! :)

Lillskrutten fick även träna nacken och han börjar bli riktigt stadig nu! :)
Så kul och se hans framsteg! :)




När det var dags för Melodifestivalen så dukade vi upp kräftorna! :)
 

Det är gott men det är mycket jobb för lite mat! :)

Tyckte ni att rätt låtar gick vidare?! :)
Jag får säga att jag faktiskt var nöjd med den här deltävlingen! :)
Dock så tyckte jag det var synd att Pernilla Anderssson fick lämna för jag gillar henne.

Idag så har det varit ett riktgt fint vårväder här på ön så det blev en promenad i solen! :)
Det gäller verkligen att passa på att fånga upp solen när den tittar fram och suga i sig lite D-vitamin!



Sen åkte vi och handlade och W fick lite nya saker, bla två bitringar som vi lovat honom! :)
Och det verkade gå hem för han har redan bitit rätt bra på den han provat nu ikväll! :)





Lillskrutt i bilen idag, och grodan hängde såklart med till affären! :)

 

Sen har vi haft tvättstugan och tvättat upp vårat berg med tvätt som vi samlat på oss!

Menytavlan har det gått sådär med i helgen, men ett bakstycke är iaf ordnat.
Jag skall sätta mig och skriva ner en massa olika maträtter :)
Kom gärna med några tips om ni har något gott recept! :)


Nästa veckas matsedel ser ut såhär:

Måndag: köttbullar, gräddsås och potatismos

Tisdag: torskfilé i ugn med blomkålsris

Onsdag: kycklinggryta med pasta

Torsdag: broccolisoppa och pannkakor

Fredag: paj med sallad och dressing

Lördag: smördegsplattor med sallad

Söndag: lasagne (vi skulle ätit det den här söndagen men vi blev sugna på kött, pommes och bearnaisesås istället).

Nu skall jag ta en dusch sen ta lite kvällsfika och efter det skall jag krypa ner och lägga mig och lukta på vår lilla bebis! :)

Hoppas ni har haft en mysig helg! :)

 


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 februari 2016 13:30

Tänkte tipsa er som gillar blå/vitt proslin att just nu har tidningen Sköna hem ett riktigt bra erbjudande när man börjar att prenumerera på tidingen! :)


 

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards