Alla inlägg den 4 augusti 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 augusti 2016 03:48

Rubriken låter mer drastiskt än vad den egentligen är!

Men sanningen är den att jag har gått runt med en konstig magvärk nu i snart tre veckors tid och när jag nu ligger vaken kl tre och inte kan sova pga utav illamående och att magen spänner så skall jag ringa imorgonbitti till vårdcentralen och boka en läkartid!

Gravid tänker ni direkt.
Det var såklart min första tanke med, men nej jag är ju inte det!

Regelbunden mens och två tester senare (tre veckors mellanrum) så visar dem negativt, så det är någonting annat i min mage som spökar och jag hoppas verkligen att jag kan få hjälp med det!

Jag är väldigt skeptiskt till sjukvården utav det man läser och hör.
Oftast får folk rådet att ta en alvedon och blir det värre får dem höra av sig igen.
Det gör att jag inte är någon flitig besökare på VC men nu så känner jag min egen kropp bäst själv och någonting står inte rätt till i min mage!

Det allra första tecknet på att jag är sjuk är att jag inte tänker på mat 24/7!

Har knappt ätit någonting sen vi kom till fastlandet.
Hungern är som bortblåst men jag försöker såklart att få i mig lite mat men det är svårt när man inte aptiten finns.


Jag återkommer såklart med hur detta kommer att gå.
Jag intalar mig att det inte är något farligt och att värken snart är borta!

Gårdagen spenderas vid R's mormor på förmiddagen, sen tog vi en sväng på stan!
Jag var även förbi en loppis och fyndade massa fina saker som jag skall visa er när jag kommer hem! :)

När vi kom hem så la vi oss på sängen, är så otroligt trött hela tiden och vill bara sova!
W sov i nästan tre timmar.
R var världens bästa och fixade tacos till oss så jag iaf fick i mig lite mat!

Efter maten så började jag frysa igen så jag bäddade ner mig brevid W och vilade (vi åt i omgångar eftersom han sov)!

Lite senare kom R's kompis förbi, tanken var att vi skulle gå till hamnen och äta mat men eftersom jag mådde som jag gjorde så skulle jag stanna hemma med W!

Dem satt på balkongen och drack lite och jag tog en Ipren och mådde lite bättre så jag bestämde mig för att gå med dem en stund.
Vi hamnade dock inte i hamnen utan på en liten pub i närheten utav hans föräldrar.

Påvägen dit sprang det en pytteliten mus emot oss på gångbanan som var jättesöt!
Inte det minsta rädd så jag hann tom och fota den! :)

Jag åt en Oxfilétoast men jag fick knappt i mig halva.
Till dessert åt jag friterad camembert med hjortronsylt! :)

Strax efter kl nio så skildes vi åt och jag och W bäddade ner oss på en gång!
R satt uppe en stund och såg tv innan han smög in till oss och la sig! :)

Nu skall jag lägga ifrån mig mobilen och försöka somna om!

Jag hoppas att ni får en fin torsdag!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards