Alla inlägg den 14 augusti 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 14 augusti 2016 16:25

Nu sitter jag uppkrupen i fåtöljen medans grabbarna vilar!

Jag drar mig från att ta tag i disken som är ett stort berg i köket, drar mig från att orka gå till affären för att handla ingredienserna som saknas till kvällens middag som är kycklingryta.
Jag har ingen ork eller lust till någonting just nu.
Luften har helt gått ur mig, kanske beror det på att vi nu har lämnat Fårösund för gott denna sommar. Sommaren är nu officiellt över.

Vi packade ihop oss idag och lämnade sommaren i backspegeln, det känns konstigt!
Nyss var jag inställd på hösten men nu, nu känns det bara vemodigt!

Vi har haft en kanonsommar där ute, på min farmors tomt, nära till havet och nära till släkt och vänner!
Jag kommer att leva länge på denna sommar när jag fick vara ledig tillsammans med W och fick ha fyra veckor tillsammans med R!

W vaknade kl sju imorse och strax därefter gick vi in till min farmor och pappa och åt frukost tillsammans med dem.
R kämpade sen flitigt på i husvagnen medans pappa, jag och W tog en tur med båten i sundet.
Dem har ju varit ute några gånger i somras men jag har faktiskt inte varit det, så idag var det min tur! :)

W somnade bara vi kom ombord på båten! :)

När vi kom tillbaks från båtturen var det dags att flytta ut vagnen från trädgården.
Dem var några stycken som hjälptes åt så det gick smidigt och efteråt bjöd farmor på blåbärspaj med vispgrädde! :)


Sen rullade vårat ekipage mot lägenheten efter ett snabbt stopp vid mamma för att överlämna lite blåbär som jag har plockat! :)

Nej det är nog dags att ta tag i vardagssysslorna nu innan klockan blir alltför mycket! :)

Ha en fin kväll! :)

Avslutar med två bilder ifrån igår innan vi gick upp på våran släktmiddag! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards