Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 augusti 2016 19:01

Hej på er från ett regnigt Gotland!
Det har regnat precis hela dagen idag, vilket är välbehövligt så vi är glada! :)

Idag så stack vi iväg på förmiddagen och fixade lite ärenden och kom hem lagom till lunch!

När lunchen var uppäten så dök vi ner i fåtöljen och kikade på en film som heter Marley & jag!

Den handlar om en ouppfostrad hund som en kille köper och överraskar sin flickvän med på hennes födelsedag!
Så får man följa familjens busigaste familjemedlem allteftersom att familjen utökas!
En otroligt fin film som har några år på nacken men som är väldigt sevärd för er som inte har sett den!

Ni förstår kanske att mina tårar rann i slutet utav filmen!

Urs, jag fasar för dagen då W vill ha ett litet djur!

Självklart vill jag att han skall växa upp med massor utav djur men det är ju när det är dags för det sorliga avskedet som det hugger i hjärtat på mig!

Att han skall behöva känna D E N sorgen inom sig när man förlorar en familjemedlem vill jag inte att han skall behöva uppleva, samtidigt som det är ju en del utav processen som är viktigt för dem att få känna med tyvärr!

Dem får ju en massa fina år (förhoppningsvis ihop) och tillslut så kommer ju tårarna att övergå i skratt och fina minnen, för det är ju så jag själv minns mina djur från barndomen nu i efterhand! :)

När filmen var slut så ringde hag upp min vän Andreas och pratade bort en stund innan det var dags att börja laga mat.

Jag hade bjudit över R's farmor på middag och det serverades rödspätta, dillmajonäs och kokt potatis!

Tanken var att jag skulle panera fisken men när jag öppnade förpackningen så var skinnet kvar på vissa utav filéerna så jag fick tänka om.
Dem fick sjuda i ugnen istället med vin, vatten och lite fiskbuljong och det blev bra det med! :)
Till efterrätt serverade jag rabarberkräm och mjölk! :)

Nu sover W och vi skall kika lite på tv!

Tror det blir en tidig kväll för jag har sovit jättedåligt i natt.
Vaknade utav en fruktansvärd mardröm vid halv ett och har sedan inte alls sovit bra.
W har också sovit dåligt och vaknat till säkert 1 gång i timmen och gråtit fast han ändå inte varit riktigt vaken!
Hoppas verkligen denna natt blir bättre!

Vi har tändvätska under våran grill på baksidan och jag drömde att någon tog den och hällde ut all vätska över våran altan och sen tände på och när vi försökte ta oss ut genom ytterdörren höll någon emot den så det inte gick att ta sig ut!
Som tur var vaknade jag innan elden hade spridit sig...

Någon har sagt till mig att man "dör" aldrig i drömmarna utan vaknar alltid precis innan, för dör man i drömmen så dör man på riktigt?!
Undrar om det stämmer?!

Ha en jättefin kväll!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards