Alla inlägg den 20 augusti 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 20 augusti 2016 09:50

Hej på er!

Hoppas ni vaknat utvilade och känner er pigga på helg varesi ni jobbar eller är lediga! :)

Jag har precis kommit ut från duschen och W sover.
R väntar på att hans kompis skall komma hit så skall dem fixa lite i lägenheten och jag har bokat tvättstugan och spenderar förmiddagen där! :)

W var ju bjuden på sitt allra första kompiskalas idag hos Anton men det blev tyvärr inställt för att dem ligger i magsjuka hela stackars familjen!
Hoppas dem kryar på sig snart, aldrig kul att vara sjuk och särskilt inte med småbarn!

Mot kvällen skall jag faktiskt göra något jag inte gjort på två år(!!)
Jag skall gå ut på krogen! :)

Vi har personalfest med jobbet och chefen bjuder på trerätters nere på Munkkällaren och jag blev medbjuden (trots att jag inte varit med och kämpat detta år!) så det skall bli riktigt kul! :)
Är nästan tom lite nervös, för jag minns knappt hur det känns att gå ut en lördag längre! :)
Våra lördagar består ju oftast av mys i soffan med W men det skall bli kul att göra något annat och så får killarna ha myskväll själva! :)

Imorgon skulle vi ha bjudit pappa på trerätters men han avbokade det (mycket avbokningar denna helg) pga att han har utbildningar med jobbet hela helgen och ville då inte stressa för han visste inte riktigt när dem slöt!

Jag har ju helt glömt att skriva om hur det gick för W hos doktorn häromdagen!

Det gick jättebra, doktorn tittade på fettknölen som har läkt ihop jättefint och vi inte behöver oroa oss för den!

Han sa att det var bra att jag tömde den på var och anledning till att den blev infekterad var att han troligtvis råkat riva upp den och fått in smuts!

Vi diskuterade även kaskadspyorna som han har haft från och till men där fick jag inget direkt klokt svar för han visste inte riktigt vad det kunde bero på eftersom dem sällan är allergiska i denna ålder och dem inte kommit jätteofta!
Men vi skall vara observanta och se om det fortsätter och då fundera på om det kan vara något han äter som kroppen inte accepterar!

Han blev vägd och mätt och nu vägde han 9,2 kg och var 73,5 cm lång! :)
Han hade alltså gått upp 500gr på en vecka!
S Å Å skönt! :)

Så han har växt jättebra och följer kurvan så nu kan vi pusta ut! :)
(Inte lätt som förstagångs förälder när man oroar sig för precis A L L T I N G hela tiden)!

Nej nu är det dags att sätta igång med tvättstugan! :)

Ha en jättefin dag! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards