Alla inlägg den 11 augusti 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 augusti 2016 14:27

Vi startade denna förmiddag med att åka till skogen och plocka av dem sista blåbären för denna sommar! :)

Det är skönt och gå i skogen och bara vara.
Njuta utav luften, att vi i Sverige faktiskt har sån fin natur runtomkring oss där vi kan gå ut och plocka bär & svamp och sedan fylla frys och skafferiet med! :)

Lite ljung och kottar fick också följa med och skall pryda våran framsida nu i höst.

Vi åt lunch när vi kom hem sen sov W middag och jag passade på att diska och plocka lite på baksidan.
Jag tror just inte att vi kommer att sitta där så mycket mer i sommar/höst så då kan man sakta smyga in lite ljuslyktor och sånt som hör sommaren till! :)

När jag diskade så passade jag på att hälla över sköljvattnet i vattenkanna så vattnar jag blommorna med det ikväll!
Det är ett projekt till i diskningen som tar ca 30 sekunder att göra, så JA alla har faktiskt den tiden kan jag tycka!

Vattenbristen är ännu akut på ön så det gäller att spara på allt vatten som bara går!

Diska under rinnande vatten (och skölja disken slöt jag med för länge sen)!
W's badvatten (han måste trots allt bada) sparar jag även det och vattnar blommorna med.
Tandborstningen sker aldrig under rinnande vatten längre, för man spolar ut ganska mycket vatten under den tiden man borstar tänderna (prova att ställa en skål under kranen så får ni se)!

Jag tänker såhär, vi är bara här på jorden en kort stund och "lånar" den för att sen ge det lånet vidare till våra barn och barnbarn.
Hur vill vi att dem skall ha dem om 10-15 år om resurserna redan börjar att ta slut?!
Läste någonstans att vi redan för någon dag sen förbrukat jordens resurser för iår, det är helt galet!

Hur kommer W's somrar se ut om 7 år?
Finns det ens nått vatten överhuvudtaget då?
Nej alla måste försöka att spara så gott det går, iaf för våra barn och naturs framtid så dem inte behöver läsa i böckerna hur fint Sverige en gång var om 15 år!


Nu har jag slängt ihop en blåbärspaj som står i kylen som blir kvällens efterrätt! :)
Igårkväll så åt vi smörstekt toast med kantarellstuvning! :)

Imorgon väntar tvättstugan och sen vidare till Fårösund för en sista helg i husvagnen innan hösten! :)

Hoppas ni har en fin dag!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards