Direktlänk till inlägg 12 augusti 2016

Hur gick det egentligen när barnmorskan var på hembesök?

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 12 augusti 2016 21:16

Hon kom mitt i en kaskadspya som W kastade ur sig i hallen direkt när vi kom hem från promenaden!!

Han kräktes litegrann när vi var i affären och sen var han lågmäld resten utav promenaden hem och direkt när vi kom innanför dörren så kom all lunch upp, och jag fick torka barn, golv, vagn och väggar och då mitt i allt ringer det på dörren och där står hon! :)

Ringde R och undrade om han var påväg hem, men han hade missat att det var just idag hon skulle komma så hon fick hålla tillgodo med mig och W!
Det var ju trots allt honom hon skulle träffa! :)

Vi pratade om säkerhet i hemmet.
Vad vi bör tänka på, vilka saker vi bör säkra upp nu när han har börjat resa sig och lite allmänt om hur han mår! :)

Vi bokade även in en läkartid i nästa vecka för han har en prick på sitt finger som han har haft under några månader nu.

Vi har trott att det har varit en liten fettknöl men när vi var på fastlandet så tittade jag på den och då var den sprängfylld med var och fingret var rött runtomkring och han var öm så man fick knappt känna på den.

När vi kom hem så kokade jag en nål och tryckte ut varet när han sov.
Han grät i sömnen så han var nog väldigt öm, stackaren!
Sen lät jag det vara tills barnmorskan fick se på det och hon tyckte vi kunde boka en läkartid.
Hon trodde inte det var något allvarligt men det kan vara bra att en doktor kikar på det när det blivit varfyllt.
Nu har den dock gått ihop och ser betydligt bättre ut.

Vi vägde honom med och han vägde 8.7 och hade gått ner 10gr!!
Det var såklart heller inget allvarligt för nu rör han på sig betydligt mycket mer och hon tycker han ser frisk och kry ut i övrigt! :)
Dem står still i vikt ibland men vi skall väga om honom på besöket vid doktorn ändå, och även mäta honom eftersom hon inte kunde göra det hemma hos oss! :)


Idag har det varit full fart från tidig morgon! :)
Efter frukost så skulle W sova en stund så då passade jag på att duscha! :)
Han sov rätt länge så då hann jag även att putsa fönsterna på både in och utsidan!
Dem var såå lortiga så det var verkligen välbehövligt! :)

När han vaknade fick han lite mellanmål, sen hade vi bokat tvättstugan så där hängde vi en stund innan vi gick till affären för att handla så jag kunde göra tacos för att ta med ut till husvagnen! :)

Hem och äta lite lunch, sen tvättstugan igen!
Packa och förbereda för att sedan åka till Fårösund! :)

När vi kom ut så fick W kvällsmat och så hann han att busa lite med morfar innan R kom och vi gick ut och åt mat! :)

Nu sover han och vi sitter och kollar lite på tv.
Jag känner mig ganska trött så det blir nog en tidig kväll för mig känns det som! :)
Vinden friskar i ganska rejält, jag hoppas bara det inte är något oväder pågång!

Hoppas ni har/haft en fin fredag!


Avslutar med en bild på några vitkindade gäss som jag fotade nere vid vattnet nu ikväll! :)

Kram P!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards