Alla inlägg den 11 oktober 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 oktober 2016 06:42

Godmorgon!

Igår vaknade vi strax efter halv åtta, vi gick upp och satte på radion och hörde om en trafikolycka där en kvinnlig bilist krockat med en lastbil och omkommit.
Jag rös till och gick in och läste på hela Gotland för att kika närmare på den tragiska nyheten.
Det stod väldigt kortfattat om händelsen.

Vi åt upp våran frukost, pysslade här hemma och sen tog vi en promenad, vi stannade till och gungade i parken och avslöt med att köpa hem lite mandariner i affären.

Sen hem och ge W lunch och sen fick han sova middag och då satte jag mig med en kopp te och en smörgås och upptäcker ett missat samtal från pappa.

Jag ringer upp och vi kallpratar lite tills jag frågar vad han gör.
Han var påväg till stan sa han,
DÅ stelnade jag till och frågade varför han var det när han borde jobba?
Hade de hänt farmor något?

Nej, men däremot hans "tjej" som han hängt med i flera års tid till och från.
Hon hade mist livet i trafikolyckan natten till igår.
Då bröt jag ihop totalt.
Det är så fruktansvärt hemskt för anhöriga, hennes barn och barnbarn, pappa och hennes närmaste.


Jag känner mig tom, kan inte förstå, hon skulle komma på W's kalas och det var ju inte länge sen hon och pappa var här och hälsade på, åt min rabarberpaj och hon berömde mig för den att den var så god, och nu skall jag aldrig mer få höra hennes bullrande skratt.

Det var som en fin tjej skrev till mig på instagram: Det är så lätt att ta varje dag för given men för vissa kommer aldrig morgondagen...


Mina tankar går till hennes närmaste.
Vila i frid Eva.



Hur vidrigt än denna vecka började så slöt den iaf bra trots allt.

R åkte iväg på ett möte angående ombildningen om våran lägenhet på kvällen, och när han kom hem så sa han att jag måste ringa banken imorgon för nu har det gått igenom att vi får köpa lägenheten! :)
Så det känns rikligt bra mitt all sorg.

Idag skall vi gå på musiklekis som vanligt, få något annat och tänka på om ens för bara några timmar!

Hoppar ni tar vara på varann.
Ring, sms:a, skriv, berätta dem där små sakerna du drar på för varken du eller jag vet när det är försent.

Avslutar med en bild på W från i söndags!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards