Alla inlägg den 28 oktober 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 oktober 2016 20:40

Hej på er!!

Igår hängde vi i Fårösund hela dagen och åkte inte hem fören kl 19 på kvällen, men så hann vi hälsa på alla vi skulle också så det kändes bra! :)

W fick sina födelsedagspresenter av mormor och hennes man och det var ett pussel och ugglor som man kan stapla i varann! :)
Jättesöta! :)

Vi åt middag hemma vid min farmor och där fick W ett par raggsockor som hon hade stickat och även ett par små vantar med lamm på! :)
Det har han fått ett par utav henne tidigare men det går alltid åt, sen är dem ju SÅ fina! :)

Vi fick även med två burkar med äppelmos och jag fick ett gäng linnehanddukar som hon hade köpt till mig! :)

Jag och W tog en promenad nere vid vattnet där vi var mycket i somras, men det var grått, kallt och inte alls särskilt tilltalande just nu att vara ute på bryggan!

Idag har dagen gått i ett känns det som!

Jag har gjort innehållen och lagt tårtan som är till kalaset imorgon, varit i affären 3 (!!) gånger och försökt underhålla W så gott det går!

Det är inte jättelätt att pyssla i köket med en liten kille som är pipig för att han börjar bli förkyld och bara vill vara uppe i famnen och dessutom vägrat sova när jag försökt att lägga honom under dagens lopp!

Han vaknade kl 07 imorse och när klockan närmade sig 15.00 så gick jag in i sovrummet och försökte lägga honom ( han brukar sova middag runt kl halv 1 i vanliga fall!) för då hade jag lemonad i H E L A köket och ville verkligen inte att han skulle kladda runt i det!

Jag lyckades ju såklart att hälla upp lemonaden när den var för varm så hela tillbringaren sprack i botten och den for ut på golvet/väggen/skåpen mm!

Som tur var va inte W i närheten utan såg på tv! :)


Nu hade jag sån tur att jag hade mer rabarber i frysen och Mikaela hade en tillbringare att låna ut till mig så ny lemonad är fixad! :)

Nu är det bara lite småfix kvar sen skall jag ta en dusch, ta två djupa andetag och somna direkt och hoppas natten blir lugn för imorgonbitti ringer klockan tidigt! :)

Jag låter kanske negativ men ibland blir man trött när saker inte flyter på bra, men då är det bara att ta nya tag och hoppas morgondagen blir bättre! :)
Det V E T jag ju att den blir för då är det ju faktiskt W's kalasdag!! :)

Ha en fin kväll! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards