Direktlänk till inlägg 20 oktober 2016

Torsdag!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 20 oktober 2016 19:38

Godkväll på er!

Idag har vi haft en mysdag här hemma! :)
Jag vill passa på att njuta så mycket det går utav våran tid ihop nu känner jag.
Vi har snart varit hemma 1år tillsammans, helt galet vad fort det har gått och nu börjar man inse att vi inte har denhär tiden föralltid längre så då vill jag njuta lite extra med min lilla älskling! :)

Vi sov till kl 08, åt frukost och sen tog vi en promenad! :)
Vädret är just nu grått och det blir aldrig riktigt ljust men det blåser iaf inte så det är ändå väldigt skönt att vara utomhus! :)

Efter att W ätit lunch så fick han sova middag och då passade jag på att kika i min nya tidning jag köpte när vi var i affären och äta chokladpudding! :)

Till middag så gjorde jag spenat & fetaostpaj med sallad och vitlökssås! :)
Riktigt gott var det så det blir det lär det bli fler gånger! :)

R hade även fått ett sånt fint handskrivet brev utav sin mormor på posten som tackade för blommorna hon fick på sin födelsedag som R's mamma hade ordnat! :)

En sån gullig mormor har han som är 97år och bor själv! :)
Så pigg vill jag också vara om jag nånsin blir så gammal! :)


Nu har W badat och sover och vi kikar på tv men det blir nog en väldigt tidig kväll för vi båda är SÅ trötta trots att W sov i sin säng hela natten och vi har sovit bra med! Men så är det ibland! :)

Avslutar med en (galen!) bild på W som busade runt rejält i moffas säng efter att vi bäddat den idag.
Nu står den redo ifall han vill sova kvar på lördag efter middagen! :)

Önskar er en fin kväll! :)

Kram P!

 
 
Ingen bild

Heidi

20 oktober 2016 21:16

Hej! Får man fråga vad du använde dig av för recept på pajen? :) Tack för en bra blogg, kikar in här då o då, det e jag som kommenterat på insta ibland också. :)

Pamela Falkenborg Enderberg

20 oktober 2016 21:36

Hej!
Vad kul att du kikar in här ibland! :)

Jag gjorde en liten paj så då använde jag mig utav:
75gr smör
1,5 dl mjöl
1matsked kallt vatten!

Tryckte ut degen i formen och så fick den stå kallt ca 30 min.

Gräddade den i 225gr i ca 10 min och sen fick den svalna.

La fetaost (1/2 frp) i botten och fyllde sen på med färsk bladspenat (ungefär en 1/2 påse)
och lite riven ost på toppen!

Gjorde äggstanning på:
3 ägg
2,5 dl mjölk
salt & peppar och cayenne

och hällde över och körde i ugnen på 225 gr i säkert 25-30 min!

Och sen fick den stå och svalna och stabilisera sig innan vi högg in på den! :)

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards