Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 oktober 2015 21:00



I fredags efter jag hade varit i Fårösund så åkte jag hem och då hade R varit vid pizzerian och köpt lite olika såser, sallad och 2st degklumpar så vi kunde baka våra egna pizzor på kvällen :)
Det är ett bra tips istället för att köpa dom färdiga kiten i affären! :)

Fin va? :)
Jag gjorde en vegetariskt med champinjoner, paprika och tomat :)

Sen så hängde vi i soffan och såg på lite tv innan vi gick och la oss väldigt tidigt! :)

Lördagen så var jag och Maria på Isola Bella och åt lunch, men jag glömde telefonen i bilen så det vart inga kort på våran dejt! :(

Vi svängde förbi garage1 och köpte dörrknoppar till mitt garderobsprojekt :)
Av nån anledning har den hamnat i skymundan (antagligen för jag har idétorka) men imorgon skall den målas igen så det händer något! :)

Sen åkte jag hem och la mig och vilade vilket var välbehövligt! :)

R kom hem och sen gjorde vi oss iordning och åkte ner till Eden och åt tapas! :)
Vi vet ju inte hur länge det bara är vi två så det gäller att passa på nu den sista tiden! :)

När vi kom hem och hoppat i våra mjukisbyxor och landat i soffan så var det någon som somnade nästan direkt ;)

Idag har vi varit på 60 årskalas vid min faster.
Hon fyller imorgon men hade öppet hus idag så vi åkte dit till kl 14 och åt paj med tillbehör och sen hade hon dukat upp med massor med kakor och gjort riktigt goda tårtor! :)

Vi fick även med oss kakpåsar hem som det ska vara på ett riktigt kalas! :)



 




W fick så fina lammtofflor av min kusin så han slipper frysa i vinter  




Vi tackade för oss och åkte vidare till Jennifer och Robert en sväng innan vi nu landat hemma i soffan och skall se på söndagsfilmen som börjar snart! :)

Här är även matlistan för kommande vecka:

Måndag:
Ugnspannkaka med fläsk.

Tisdag:
Kålpudding (R's farmor har lagat så vi har några lådor laddade i frysen).

Onsdag:
Stuvade makaroner, korv och bacon med rivna morötter.

Torsdag:
Broccolisoppa.

Fredag:
Schnitzel med potatiskroketter och bearnaisedsås.

Hoppas ni har en fin söndagkväll!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards