Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 16 oktober 2015 17:00



Om bebisen så står det såhär:


 


Och om mig som mamma står det att livmoderhalsen mognar inför förlossningen.

Du kan känna dig tung och trött och ha kraftiga förvärkar.

Man kanske inte heller går upp så mycket i vikt och om man känner någon form av oro så skall man kontakta sin barnmorska.


I min andra app så står det bara att dom flesta barn nu ligger med huvudet neråt.

Och om mamman så står det att man sover dåligt och det beror på att kroppen förbereder sig för vad som komma skall.

Även humörsvängningarna kan komma tillbaks mot slutet nu och man kan bli väldigt instabil.


Man kanske vänder sig inåt och börjar fundera på hur det kommer att bli.

Andra får en massa energi och det är inte ovanligt att en del höggravida börjar storstäda, eller baka en massa. 

Det har med driften att bygga bo att göra.


Oavsett vad man gör för att förbereda sig så finns det inget rätt eller fel.

Varje person gör som dom vill och känner för under precis hela graviditeten.




Hur känner jag mig då?


Väldigt trött emellanåt, nu mot slutet är jag hungrig precis hela tiden oxå, äter huuuur mycket som helt känns det som.

Har även väldigt svårt att sova på nätterna, däremot så har jag inte haft nån halsbränna på länge. 

Men då spökar mina lår istället så jag knappt kan gå så jag vet inte vilket som är värst!

Ryggen har jag oxå en brännande känsla i till och från vilket är fruktansvärt jobbigt.

Fryser i princip hela tiden och vill bo i badkaret.

Sen har jag även väldigt jobbiga sammandragningar på kvällarna så ibland tror jag nästan han är ute och säger hej! :)

Han är ju inte mycket för attt ligga still heller utan bufflar i princip hela tiden, dygnet runt vilket jag på ett sätt är väldigt glad över samtidigt som det tär en hel del på en!


Men vi är snart i mål och endel av sakerna ovan hade jag besvär med innan min graviditet så dom försvinner ju tyvärr inte men vissa av dom kan jag med glädje vinka adjö till snart  


       




Det ser ut som jag har massvis med bristningar på magen men så är det verkligen inte utan jag tänkte mig inte för innan jag tog korten så jag kliade typ sönder min mage totalt!


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 16 oktober 2015 14:19


Det är så konstigt för även om jag är hemma varje dag och är ledig nu så längtar jag ändå lite extra till helgerna  

Tror det är nog för att R är ledig då oxå och vi kan göra lite saker ihop även på dagarna! :)


Idag åkte jag ut till Stora Tollby i Fole i jakt på pumpor  

Dom hade massvis så det var bara att välja och vraka :)

         


 





Två stycken fick följa med hem så skall vi göra iordning dom i helgen tänkte jag :)

Den lilla får dock stanna kvar inomhus!

Kommer att rosta kärnorna i ugnen sen för det är riktigt gott och äta som dom är eller ha på sallad! :)


  



 


Det är nått visst med gårdsbutiker och gå och plocka ihop sina grönsaker sådär :)

Och ett stort plus är att dom nu även tar swish!


Stannade även vid Rusta påvägen hem och handlade lite inslagspapper (lär väl bli en och annan julklapp till vår lilla groda har jag en känsla utav)  

   

Så söta etiketter :)

Så måste även småfåglarna måste ha sin mat så dom klarar vintern  


 R gjorde  en riktigt rolig upptäckt häromdagen!

Under våran altan så är det en liten gång in genom gräset och jag hopppas verkligen att det är vår lilla kotte som har gjort den så att han nu har gått i ide där under  

 

Lägger ännu ut pannkaka till honom på kvällen men den ligger alltid kvar på morgonen när R går upp, sen när jag går upp så är den borta så då tror jag att skatorna har ätit upp den.






Häromdagen såg jag att Sköna hem hade lite tips på hur man bla pyntar inför Halloween.

   


Såhär gjorde jag :)


Nu skall jag ta och äta lite mellanmål för jag tror nån där inne i magen är hungrig nu (och även ägaren till magen är jättehungrig) ;)


Stor fredagskram!






bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards