Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 oktober 2015 15:36

Igår så bokade vi in oss på Afternon tea nere på Clarion Hotel i deras vinterträdgård  

Då fick man in en temeny så fick vi välja vilket te vi ville ha,

fanns massor och välja på och vi valde ett grönt te (minns faktiskt inte namnet på det men det var iaf jättegott så jag drack 3 koppar).
Sen fick man in ett våningsfat med bakelser, snittar, scones mm.

Det mesta föll oss faktiskt i smaken, sen var det riktigt mysigt och bara sitta där och njuta och ta en liten paus mitt på dagen! :)

En mysig sak att göra en lördagsförmiddag :)

Strosade även runt i Visby lite innan vi gick upp till hotellet och såg faktiskt ännu en hel del turister :)

Han på bilden är dock en inflyttad "turist" ;)




Tog även en tur ner till stranden vid Tott hotell!

Kallt!!


Riktigt lågvatten (och så måste jag putsa upp stövlarna oxå)! :) 




Åkte förbi garage1 och bunkrade upp med ljus (det går åt en hel del här hemma) och så fick jag ett stort Yankee Candle av W's pappa så det kan dofta gott här hemma  





När kl närmade sig 17 så åkte vi ut mot Dalhem till Jennifer och Robert för det vankades kalas för Robert hade fyllt år!
Hon hade svängt ihop en smörgåstårta som var riktigt god! :)

Sen när mina ögon gick i kors (runt kl 21) så tackade vi för oss och smet hem och bäddade ner oss men innan vi somnade så bestämde vi att det blir hotellfrukost och det kanske är den sista på väldigt länge så det unnade vi oss i morse! :)


 

Blev sen en tur till Fårösund och fixa med vinterdäck så det är klart inför vintern.
Fikade vid min mormor och åkte förbi min mamma en sväng och sa hej där även pappa var och fixade i deras trädgård! :)

Sen har vi handlat, bokat tvättstugan ätit, skrivit ihop nästa veckas matlista och nu så vilar vi.
En riktigt slapp söndag och det är såå skönt  




Matlistan för nästa vecka ser ut såhär:

Måndag:
Pasta med ostsås (köper faktiskt Knorrs färdiga som är helt ok).

Tisdag:
Köttfärslimpa med    sås och potatis.

Onsdag:
Fläskfilé, bearnaisesås, stekt svamp och rotfrukter/ris (R vill ha ris & jag rotfrukter).

Torsdag:
Majssoppa & bröd.

Fredag:
Kyckling i Uncle Bens färdiga sås i tortillabröd
(Har inte ätit Uncle Bens sen jag flyttade hemifrån men R lovade att det skulle bli gott så jag får ge det en chans).







 


Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards