Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 15 oktober 2015 12:57


Imorse när R hämtade tidningen så låg där även ett brev från lasarettet och däri fanns ett väldigt speciellt datum, nämligen W's födelsedatum  


Vi har valt att behållla datumet för oss själva men innan den här månaden är slut så är vår lilla familj tre (om nu allt går som det skall men det håller vi tummarna för)  





Det känns väldigt konstigt att ha fått ett datum på när vi två skall bli tre, att det är så nära men ändå så långt bort 




Vi skall ägna helgen åt att kolla över allting här hemma, om det behövs köpas något mer, kanske lagas nån mer matlåda, fixa det allra sista innan han kommer in i våra liv för gott  


 


Idag hade vi även vårat sista möte med vår barnmorska. 

Mätte magen som visade 32 cm och lyssnade på hans små hjärtljud som lät jättefint den här gången.

Jag vägde mig och vågen stod på 66kg så 10kg har jag gått upp totalt så det får jag vara nöjd med för mellan 10-15 är normalt sa hon .


Mätte även magen runt om när jag kom hem och då visade måttbandet 102 cm vilket jag tycker är ganska mycket men huvudsaken är att han mår bra sen får jag ta tag i min kropp lite senare :)


 


Igårkväll fick jag även akut sug efter mannagrynsgröt och chokladpudding men ingenting fanns hemma så det fick inhandlas idag istället så gröten har jag redan ätit en tallrik utav,

skall snart vispa upp lite grädde till puddingen och gå loss på den med! :)

Bästa är att R inte tycker om det så jag får äta allting själv, såå jobbigt ;)


Igår så gjorde jag inte så mycket mer än att slösurfa lite, dammsuga och skura golven sen ligga på sängen och vila.

 


Har så ont i mina lår på insidan så jag kan knappt gå överhuvudtaget.

Förmiddagen/eftermiddagen går relativt bra med mot kvällen är det i princip kört.

R masserade mina lår igår och så satt jag med värmedyna och det hjälpte faktiskt lite så får se om han orkar massera ikväll igen  


Han är verkligen en klippa nu och hjälper till med precis allting, så glad att han finns och stöttar mig  

 Ikväll så har vi tvättstugan (så jag kan få mangla) ;) sen så blir det nog bara att titta lite på tv.

Händer inte så mycket mer just nu när vi bara räknar ner dagarna :)


Nu skall jag vispa upp grädden :)


Ha en fin torsdag!


Kram från mig och magen!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards