Alla inlägg den 17 oktober 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 oktober 2015 21:47


När R kom hem från jobbet igår så fick jag så fina rosa rosor!
Ställde dom inne på W's garderob!

Det är så härligt att ha färska blommor hemma! :)

Vi lagade sen lite mat ihop och sjönk sen ner i soffan.
En lugn och stilla fredagskväll, helt i min smak :)

Inatt så var jag vaken mellan kl 04-06.30 sen lyckades jag somna om och vaknade vid 08.30! 

Det var riktigt skönt att få sovmorgon! :)

Gick upp och fixade frukost sen så tänkte vi åka på loppis men den såg inte ut att vara mycket för världen när vi kom fram så vi hoppade över den.

Fick även stanna bilen när vi åkte därifrån och plocka bort en liten igelkott från vägen som blivit överkörd! :(
En jättebred väg som är 50km/h.
Kommer aldrig förstå hur man kan lyckas och pricka in dom för så snabba är dom inte, dessutom inte på en 50 väg :(

Vi tog även en sväng till Visby och handlade lite lördagsgodis på hemmakväll.
R köpte bla sushi ;)

När vi kom hem så fick jag lägga mig i badet för han skulle laga maten ikväll :)
Så det blev en timmes bad för min del och jag passade på att läsa lite tidningar och bara ta det lugnt!






Till förrätt hade han gjort en kall avokadosoppa som var jättegod!

Dock så råkade jag radera den bilden från telefonen men lite så funkar det i mitt liv, fort och fel! ;)

Varmrätten är lite av hans specialitet, han gör någon röra med kassler, Créme fraiche och färskost som är smaksatt med vitlök och smördegsplattor!
Till den var det bröd och sallad! :)

Efterrätten var glass med varma bär!
Vi delade även på det mousserande vinet jag fick av Malin i somras! :)
(Alkoholfritt såklart)!

Nu sitter vi mätta och belåtna och tittar på Walk the line med Johnny Cash.
Borde väl egentligen sett på så mycket bättre eftersom det är från ön men det var verkligen inga artister som lockade i år (vet ju knappt vilka hälften är).
Börjar nog bli gammal ;)

Jag sitter och gungar lite i min fåtölj och hoppas att någon där inne snart lugnar ner sig!

Har även klickat hem en kristallkrona som vi skall ha i vardagsrummet över bordet! :)

Fick sånt bra erbjudande med 50% på valfri vara från Jotex så det var bara dumt att motstå! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards