Alla inlägg den 9 oktober 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 oktober 2015 17:20


Idag har Alexandra och Mikaela varit här och fikat med sina små bebisar, och nu längtar man ju ännu mera tills W kommer ut  

Bakade en kladdkaka med dumle som vart riktigt kladdig och bjöd på!


Mycket bebisprat blir det och tiden flög verkligen iväg! :) 



 



Fick så gulliga kläder av Mikaela, tusen tack fina du!! :)


Annars har det inte blivit så mycket mer gjort här hemma mer än att jag fyllde upp hans garderob på förmiddagen!


Knopparna är superfina tycker jag, och dom köpte jag på Garage1! :)

Nu ligger jag och vilar lite för kl 19 ska vi bort och äta Pizza vid R's kompis! :)

Hoppas ni har en mysig fredagkväll framför er!

Stor kram från mig och magen!

V38

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 oktober 2015 10:26


Idag går vi in i V38!

Då står det såhär om bebisen  



 


Och vädningen  gjorde vi som jag tidigare skrivit i tisdags!

Nu börjar jag landa i det och det känns faktiskt skönt att vi kommer att få ett datum när han är här!


Om mig som mamma står det såhär:


Den första mjölken som kommer ifrån mina bröst kallas råmjölk och är rik på näring och antikroppar.

Den riktiga modersmjölken kommer igång först efter 2-3 dagar efter förlossningen med hjälp av barnets aktiva sugande.

Mjölken är fylld med näring och ger skydd emot infektioner och stärker barnets immunförsvar.


Många känner även en oro inför vad som komma skall och det är fullt normalt, även en trötthet pga sömnbrist och en stor längtan av att förlossningen skall vara över.

man skall även ladda med kolhydrater och förbereda BB väskan.


I min andra app så står det att barnets hjärna och nervsystem fungerar bättre dag för dag men den här utvecklingen fortsätter genom hela barndomen och en stor del av tonåren.


Barnet betraktas som färdigutvecklat och det bestämmer själv när det är dags att kika ut  

Får hoppas han vill stanna inne tills vi får ett datum iaf.

Forskning visar även att den tid vi stannar i livmodern är genetisk bestämd.

Barnet har ärvt dessa gener från sina föräldrar. 

Och både jag och R låg kvar efter beräknat datum.


Om mig som mamma står det att när huvudet eller rumpan är fixerat så är det lättare att andas, men vikten i den nedersta delen av magen ökar och min mage har verkligen sjunkit neråt nu.

Det kan även vara svårt att hitta bekväma ställningar att sova i men nu är mållinjen nära.


Man skall även hitta på saker nu i mån av ork, frisören, promenad, ansikstbehandling mm men främst vila            



Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards