Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 21 oktober 2015 18:00

   

Känns som att min blogg bara handlar om nedräkning till när W kommer och sen jul! :)

Ni får scrolla förbi om det blir förmycket jul redan ;)


Kikade runt på ZaraHome, och herregud vad mycket fint den butiken har fått in redan till jul  


Här kommer några av mina favoriter!




Deras dofter luktar länge och jättegott och vanilj blir aldrig bli fel tycker jag och så snygg flaska att ha på toaletten!


Här finns den!

 




Den här girlangen spanade jag in redan förra året men eftersom jag hade en stor vattenläcka i min lägenhet då så köpte jag aldrig hem några nya julsaker, kanske är väldigt lätt att göra en egen sån här girlang med?! :)


Här hittar ni den om ni väljer att köpa den!

 



Dom här julkulorna var riktigt söta!


Här finns dom!

 




Prydnadskuddar kan man väl inte få för många utav? ;)

Här finns denna fina!


 



Och dom här kulorna var rikigt annorlunda oxå!

Allt behöver inte vara rött till jul :)

Här hittar ni dom!

 


En adventsljusstake som man kan ha framme året runt, win-win!

Här finns den!


 




En annan fin ljustake som finns här!

 



Hoppas ni fick några fina tips!


Kram P!



Av Pamela Falkenborg Enderberg - 21 oktober 2015 11:36

Hej!


Hoppas ni mår bra idag! 


Här på ön så skiner solen och det är världens finaste väder, sån jättefin, krispig höstluft så man vill knappt vara inne (fast det är ju just här jag spenderar min förmiddag).

 

Men jag var faktiskt ute på en liten cykeltur förut för jag hade beställt hem påslakan till W's säng och det var förstort så då cyklade jag bort till en av våra stamkunder som vi har i affären och frågade henne om hon inte kunde fixa till det så det passade täcket, och det var inga problem sa hon att fixa så det skulle vara klart tills på söndag   


Har dammsugit och skurat av golven (golven i lägenheten måste i princip dammsugas varannan dag för dammtussarna älskar att frodas i dom här lägenheterna! :(


När jag sen skulle skaka av några av mattorna på baksidan på vår altan så var den så himla hal av nattens frost att jag tappade balansen och faller omkull och slår i (som tur är) rumpan och sen landar jag på min arm så den har jag väldigt ont i just nu :(

men som tur är så klarade sig magen i fallet.

Gick in och fortsatte plocka iordning men kände inga rörelser alls så jag tänkte att får ge det en halvtimme sen får jag ringa ner till lassis men sen drack jag iskallt vatten och åt lunch och då så kom han igång igen och bufflade   

Riktigt obehgaligt var det, så ta det försiktigt om ni skall ut i skuggan för det kan ännu vara riktigt halt efter nattens kyla  


Kl 14 idag så skall vi ner till BB och skriva in oss så det är klart inför den stora dagen och prata igenom sövning/bedövning med läkaren.

Det närmar sig verkligen med stormsteg nu, fast den här veckan har verkligen gått sååå sakta... 


Sen när det är klart så skall vi åka hem och laga mat och bara ta det lugnt att vila.

Vi sover båda två rätt dåligt just nu, R somnar väldigt sent och jag vaknar mitt i natten och ligger vaken.

Kroppen förbereder sig verkligen för vad som komma skall  


Det händer faktiskt inte alls mycket just nu, vill bara vara hemomkring och pyssla med det allra sista.

Fyllde på våran BB-väska igårkväll med lite mera saker (dom lär ju tro att vi skall bo där i minst två veckor för väskan är redan överfull och då har vi inte ens packat ner dem allra sista sakerna!).



Pyjamasbyxor och linne är i princip det jag bor i nu! :)


     


Snart så är det ingen mage där längre utan då ligger han där i sitt lilla babynest  


Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards