Alla inlägg den 15 september 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 15 september 2016 22:09

Såg nu att på mitt tidigare inlägg så försvann den sista bilden på igelkotten (där kom visst tomten istället?!) så jag lägger upp den i ett nytt inlägg här istället! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 15 september 2016 20:37

Godkväll på er!

Här har vi precis ätit varma smörgåsar och nu busar W och R innan det är dags för honom och sova så då passar jag på att kika in här! :)

Vi vaknade i morse vid kl halv 7 och då var det dags för frukost! :)
(Även i natt sov han i sin egen säng!)

Sen tog vi en promenad till parken och vidare till affären för att handla litegrann! :)

När vi kom hem fick han mellis och sen fick han sova middag! :)

Då passade jag på att göra egen smördeg.
Jag tänkte vara lite ekonomisk och göra den själv när ändå ingredienserna finns hemma.

Sagt och gjort så satte jag igång, det var bara det att min lilla mixer inte höll för att blanda såpass mycket kallt smör, mjöl och vatten så den skar!!

Det hade varit billigare att köpt färdiga plattor än som nu i detta fall, köpa en helt ny mixer! :(

När han sen vaknade fick han lunch och sen sparkade vi lite boll innan vi plockade ihop eftermiddagens mellis och gick ut i skogen för att äta! :)

En söt liten tomte som någon hade placerat i skogen! :)

Hemma fortsatte kavlandet med smördegen till kvällens middag!
Jag fyllde upp smördegen med spenat och fetaost, lite kryddor och till det en vitlökssås och sallad! :)

Strax börjar riktiga karlar som vi skall kika på sen väntar sängen sommar SÅ efterlängtad! :)

Avslutar med en bild på min lilla kotte som dök upp ovanligt tidigt ikväll och ville ha kvällsfika! :)

Ha en fin kväll! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards