Alla inlägg den 21 september 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 21 september 2016 21:28

Godkväll på er!

Idag har vi varit i Eskelhem hos Angelica och Ängla tillsammans med Josefin och Amanda! :)

Vi blev bjudna på god lunch och sen gofika! :)
Mycket fika blir det när man är mammaledig! ;)

Vi hängde i deras trädgård så dem fick krypa fritt (W stoppade in en stor sten i munnen!!) och så fick dem gunga! :)
W tyckte det var så skönt och gunga så han satt och halvsov! :)

När vi tackat för oss så åkte vi hem och började med maten som idag var raggmunkar! :)

W sov under tiden jag gjorde smeten och gräddade dem så det var perfekt!
Han vaknade precis när maten var klar och han åt 3st (!!) med lite lingonsylt plus morötter! :)

Så kul att han uppskattade det! :)

Här har han precis lastat in massor med bitar och är superkoncentrerad när han skall tugga så då kan
ingenting störa honom! :)

Den lilla killen Ä L S K A R verkligen mat! :)

Efter maten så tog vi en promenad och avslöt med ett besök i affären där vi träffade på min gamla hyresvärd och fick oss en pratstund! :)

När vi kom hem fick W kvällsfika (ikväll åt han a-fil med lite hallonsylt, en mörk skiva bröd med smör & ost och ett några äppelbitar).
Sen väntade kvällsbadet och såklart kvällens saga innan han somnade gott! :)

Får se hur natten blir för dem senaste nätterna har han vaknat kl 02, och då går det att få honom att somna om i sin säng efter att han fått dricka lite vatten, men sen har han även börjat vaknat runt kl 04, och då vägrar han att somna i sin säng!

Det här är ju en fas som även den kommer att gå över om några veckor så det känns inte alls jobbigt att han nu kommer över till vår säng i några nätter! :)

Man får helt enkelt välja sina fighter och jag tar inga fighter mitt i natten! ;)

Däremot så känner jag mig inte riktigt kry!
Tredje kvällen som jag fryser så fruktansvärt så ikväll hade jag tom på mig min dunjacka inomhus men frös även med den!
Känner ingenting på dagen utan bara på kvällen kommer det smygandes!

Jag tog lite kvällsfika sen kröp jag ned i ett jättevarmt bad och nu är det faktiskt lite bättre! :)

Vill absolut inte bli sjuk till helgen för då skall vi ut och äta med Jennifer & Robert! :)

Hoppas ni har en mysig kväll! :)

R skall duscha och jag skall gå och lägga mig och se på Berg flyttar in! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards