Alla inlägg den 23 september 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 23 september 2016 10:15

Godmorgon på er!

Jag planerade att kika in här vid kl 6 imorse men då var det någon som började morna sig i sin säng och sakta började vakna till liv! :)

Så då gör jag ett nytt försök nu när han sover middag! :)

Gårdagen bjöd på en dag i Fårösund! :)
Vi bestämde oss för att åka ut dit lite spontant vid kl 10 och då startade vi med fika hos min mormor! :)
Min morbror och moster var där också så det var kul att ses! :)

Sen åkte vi ner till min mamma och hennes man och vi tog en promenad med W så han fick sova! :)

Det känns så öde där ute nu.
Träden börjar ändra färg, löven blåser lite försiktigt över vägen och vill liksom uppmärksamma oss på vad som komma skall.
Turisterna är inte längre överallt och kön till Fårö är inte flera kilometer lång, kort och gott så har Fårösund sakta men säkert börjat gå i ide!

Jag hann inte med något besök vid farmor men det tar vi nästa gång vi åker ut dit! :)
Gå ner till vattnet, sätta sig på bryggan där jag satt i somras och läste min bok! :)

Mamma bjöd på lite sen lunch innan vi åkte hem och W fick äta små gula "korn" som han älskade! :)
Det var någon blandning av hirs och andra små korn som hon hade färgat med gurkmeja! :)
Så det skall jag köpa hem och ge W (och oss) för det var både nyttigt och gott! :)

När vi kom hem väntade matlagning (lasagne) och tvättstugan!

Lagom tvätten var klar så undrade Alexandra om jag ville komma över så jag smet bort till henne medan R la W! :)
Vi pratade massor mellan himmel och jord innan tröttheten tog över och vi skildes åt! :)


Nu skall jag ta tag i städningen här hemma innan W vaknar igen, sen kl 12 skall vi möta upp min moster och mormor på djurkyrkogården!

Dem skulle in och göra höstfint på gravarna och sen skulle dem ha med fikakorg så då passar vi på att åka dit och fika tillsammans med dem.

Jag skall även gå till mina tre marsvin som ligger begravda där ute och hälsa på!
Mamma är så snäll och sköter om deras grav så den alltid är fin!

Ikväll så väntar filéfrossa tillsammans med Jennifer, Robert och Klara! :)
Det skall bli SÅ gott! :)

Hoppas ni har en fin fredag! :)

Avslutar med en bild på W idag på hans nya tröja (som jag lovade att lägga upp dagen efter jag köpte den, men totalt glömde bort!)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards