Alla inlägg den 1 december 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 1 december 2015 11:53

Igår hade vi en tid vid BVC och fick träffa doktorn.
Det var nämligen 1 månads kontroll.
Doktorn kände igenom alla hans små
kroppsdelar och klämde & kände på honom ordentligt.
Han fick godkänt, beröm för att han kunde fästa blicken bra och hade pigga små ögon, och dessutom var jättestadig i nacken vilken var jätteskönt att höra! :)

På tio dagar har han gått upp 600gr! :)
Jätteskönt så nu väger han 4.200gr och två cm längre hade han blivit med! ❤️

Nått som däremot inte var lika kul var när hon lyssnade på hans andning och frågade om han andas väldigt snabbt ibland vilket han gör väldigt ofta.
Det la även dom på BB märke till oxå men konstaterade att det var normalt.

Den här doktorn upptäckte däremot ett blåsljud på hans lilla hjärta! :(
Ett blåsljud låter för fruktansvärt hemskt och hon såg nog på mig oxå hur ledsen och rädd jag blev! :(

Men hon lugnade mig med att säga att det var bra att dom upptäckte det nu, så dom kan följa upp det och oftast växer det bort av sig självt vid en viss ålder!
Nästa besök är om en månad vid BVC så får se om dom för någon extra kontroll då på hans lilla hjärta.

Älskade lilla Wilton, vill ju inte att han skall ha några fel på sin lilla kropp! ❤️

När vi sen kom hem så åt han litegrann och somnade så jag kunde plocka omkring lite här hemma.
Inga planer alls på att gå ut i den där jäkla stormen som var!
(Idag blir det däremot en liten promenad i solen)! :)

Till middag så vart det ugnsrostade rotfrukter med tzatziki och kycklingfilé!

Det är ju såå gott med rotfrukter i ugnen! :)

Senare på kvällen så klickade jag hem en utav overallerna till W från hm, vi spelade Sverigequizen och åt lite kvällsfika.

R satt och kikade på sällskapspel! :)
Vi skall köpa hem ett så vi kan ha det nu till jul! :)
Finns massa gamla klassiker men även nya spel som verkar jätteroliga!
Bla ett spel med Solsidan! :)

När vi gått och lagt oss så somnade W på mitt bröst (vilket han inte gjort nu på över en vecka) så vi vaknade vid halv två, så fick han äta och byta blöja sen la jag ner honom i hans hus och tog fram nappen och gav honom.

Jag har varit stark motståndare till nappen, vi har läst på om både för och nackdelar med nappen men har valt att inte ge honom den.
Men som sagt i nättras så fick han prova den och det gick hem på en gång, tog väl ca 5 min sen somnade han gott! :)

Nu på morgonen när han ätit klart men ändå vill ligga vid bröstet och halvsova så la jag ner honom i hans hus, så fick han nappen och somnade väldigt fort utan ett enda pip!
Så fr.o.m 1 dec så är jag ingen motståndare till napp längre utan han får ha den så mycket han vill! ❤️ 



Nu skall jag fixa iordning här hemma sen skall vi åka in till stan och kika på nya julstjärnor på fot (mina hade gått sönder i flytten)!

Hoppas ni får en fin tisdag!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards