Alla inlägg den 25 december 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 december 2015 19:06

W tyckte att jag skulle vakna vid kvart över sju imorse så det var bara att lyda! :)
Han åt litegrann sen låg han och halvsov tills vi gick upp!

Jag passade på att klicka hem några saker ifrån Wish!
Har ju nämt den appen/hemsidan innan!
Galet bra priser på allt, kvalitén varierar men jag tycker det är värt att prova!

En mobil till babyskyddet, en leksak till sin lilla säng och en liten matlåda!
Jag valde den blåa matlådan till honom och allt det här gick på 137kr!
Galet billigt men det finns ju en hake och det är leveranstiden.
Det tar ca en månad att få hem sakerna men jag tycker ändå att det är värt det! :)

R har även monterat upp W's lilla mobil och i natt så är det premiär för honom att sova i sin egen säng!
Får se hur det går!
Är dock mest orolig över hur jag ska klara det! ;)

Det låter som att hans lilla säng står flera mil bort men det står ju precis brevid min sida av sängen! ;)


När kl var halv ett så åkte vi ut till R's farbror och åt mat och dom bjöd på thaigryta med ris!

När vi kom hem så hoppade vi i pyjamasbyxor och gjorde en pyttipanna på lite av julmaten, sen har vi spenderat resten av tiden i soffan och så kommer vi att fortsätta denna juldag! :)

Imorgon väntar tvättstugan och jag skall åka in och kika lite på mellandagsrean medans killarna är hemma och kurerar sig! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 december 2015 18:30

Hej fina!

Hur har ni det i julfirandet?
Hoppas att ni har/haft en mysig jul med massor utav god mat med nära och kära! :)

Vi tog det väldigt lugnt igår på morgonen, vaknade runt halv nio och åt frukost.
Sen gjorde vi som så att R fick öppna ett paket till W som jag hade köpt och tvärtom!

Jag hade köpt mössa och strumpor (som jag visat upp i ett tidigare inlägg) och R hade köpt jättesöta finkläder till honom som han kommer att kunna ha lite längre fram! :)


Sen öppnade vi varsin julklapp som var till oss!
R fick tre par Björn Borg kalsonger och jag fick tröjan med ett stort R på! :)





Pappa kom förbi vid tiotiden och fikade, så fick han sina julklappar och sen åkte han och R iväg för att kolla på en bil till min lillebror!

W sov under tiden dom var iväg så då passade jag på att ta en dusch och göra mig iordning! :)



Syns på den här bilden under att han är hungrig! ;)

 

När han fått sin "julmat" så började vi att förbereda våran mat och griljera skinkan och sen kikade vi på Kalle anka och hans vänner.

 


 

Kom på i sista stund att vi inte hade någon "grillpinne" till vår skinka så jag fick göra en egen av krusat presentsnöre! :)

 




Efter Kalle var slut så åt vi utav maten och öppnade sen lite fler julklappar!

 

Blev jätteglad över min julklapp!   (Obs Det är inte mitt hår på bilden) ;)
Så himla välbehövligt och jag skall boka in tiden i januari så jag blir fin i håret tills dopet! :)
Och hårinpackning är alltid välkommet till en småbarnsmamma med slitet, blonderat hår! :)

Sen fick vi även presentkort på både Ica och Willys vilket är toppen för det går alltid åt! :)
W fick även massor med blöjor, våtservetter och två par strumpor av sin farmor och farfar! :)
R fick sex st såskoppar och ett par pyjamasbyxor utav mig och W!


W har blivit jätteförkyld så han sov sig i princip igenom hela julafton!
Lider med honom jättemycket för han är jätterosslig och hostar massor!
Sen nyser han jättemycket och man hör att han är täppt! :(
Stackars liten, hade tusen ggr hellre tagit den här förkylningen än låtit honom ha den!
Bara hoppas det går över fort  
Han har iaf ingen feber och äter gör han! :)
Så när han tog sin andra långa sovperiod på kvällen så passade vi på att spela spel!

Rauka vägen till Fårö heter spelet som jag köpte utav ett UF företag när jag gick på gymnasiet.

Man skall samla på sig ett visst antal socknar, svara på Gotlandsfrågor och när man samlat på sig allt man behöver så beger man sig till Fårö för att ta färjan över! :)

Ett riktigt kul spel (som jag tog hem vinsten i igår)! :)
Vet dock inte om det går att få tag i längre!



 

Sen sjönk vi ner i soffan till Svensson Svensson och åt godis och knäckte nötter! :)

En riktigt lugn och underbart mysig jul med min lilla familj!  
Så skönt att bara vara hemma, inte behöva stressa runt och passa massa tider! :)

Vid kl elva var det tack och godnatt för då var vi alla nöjda över vår allra första jul tillsammans som en liten familj!


Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards