Alla inlägg den 17 december 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 december 2015 19:30

Vad har ni för favoriter när det ommer till julgodis?

Köper ni färdigt eller gör ni bara knäck, eller går ni "All in" och laddar upp med massor av godis?


Jag har några favoriter som jag gör varje år sen tycker jag det är kul att åtminstonde prova ett nytt recept!


Det jag alltid gör är knäck och det hittar ni världens enklaste recept på här!

Iår smaksätter jag den med pepparkakskrydda!


Sen gör jag rostade salta mandlar i ugnen, vilket oxå är busenkelt och går superfort och är ett bra drinktips!

Recept hittar ni här!


Daim är oxå någonting som jag tycker hör julen till, här finns recept!


Sen har jag även en pojkvän som är svag för skumtomtar så det får bli skumtomte fudge även iår, recept hittar ni här!


Och nyheten jag tänker prova iår blir lakritskola!


Hoppas ni får några tips!


Bilden är ifrån förra året och då hade jag även gjort pepparkakscheesecake!

Supergott som små snittar till glöggen!


Här finns recept!

 



Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 december 2015 14:08


Idag vaknade vi upp kl nio till regn och en riktigt grå dag.

Lite av julkänslan försvinner ju när det är så grått ute men samtdigt så bor vi i Sverige och det ser ju oftast ut såhär kring jul så det är ingen idé att deppa över vädret.


Jag matade W, åt frukost och sen gick vi iväg på en pw och det var uppehåll hela vägen runt vår slinga.

 

Mötte även upp mamma och Ecka vid affären för dom skulle komma förbi idag och träffa W (dock så var han inte så rolig utan sov sig igenom hela besöket).


Hon hade med ett litet set med kläder som han skall ha nu när det är hans första jul!

Så gulligt! :)

     


Och även en liten namnsdagspresent följde med för imorgon har han namnsdag  

(dock så står det inte i kalendern men googlar man så kommer det upp)!


 


Skall kika på Skavlan nu när Prinsessan Madeleine var med och sen är det dags att börja med maten.

Köttfärssås och spaghetti står på menyn och sen ikväll blir det fruktsallad för R mår ännu inte bra och har fått halsont nu oxå! :(


Bara jag o W klarar oss ifrån det, är livrädd för att bli sjuk nu!


Ha en fin torsdag!


Kram P!



bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards