Alla inlägg den 3 december 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 3 december 2015 18:51

Idag vaknade inte familjens yngsta medlem förensbrunt kl åtta.

Så låg vi kvar en stund i sängen för vi hade ingenting att stressa upp till!
Skönt med såna dagar när man inte har några måsten! :)

Efter matning och allting var klart så åkte vi iväg och skulle spana efter små minigranar som jag ville ha inomhus. 
Och vi hittade en som fick följa med hem.
- Det skall börjas i tid sa W och skulle minsann knycka sin egen minigran! ;) 

Så totalt fivk två st följa med hem. ;)


Får fota dom imorgon för nu är det så mörkt och blir så tråkigt ljus :(

Det var riktigt grått och tråkigt väder idag men ändå skönt att komma ut och röra på sig.
Har faktiskt haft rätt ont av ärret nu i några dagar bla när jag varit ute och gått lite längre. 
Det känns som när en kroppsdel sover, bortdomnat på nått sätt.

Svårt att förklara men jag har iaf periodvis ännu ont men det är väl inte helt läkt så det är bara att gilla läget!


Till middag idag så blev det lax, en kall sås med citron och potatismos.

Vi måste bli bättre på att äta fisk för just nu äter vi det kanske två ggr i månaden bara. 

Nu har vi intagit soffan och skall kika på julkalendern, för det här avsnittet är filmat ifrån Visby!
Vad tycker ni om årets kalender?!
Den är ju inte "jättejulig" men värre julkalendrar har det nog funnits! :)

R var även förbi Café Norrgatt och köpte semlor!
Saffranssemlan skall bli riktigt spännande att smaka! :)

Hoppas ni har en mysig torsdagkväll!


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 3 december 2015 09:25



Känns som att det var evigheter sen jag skrev ett inlägg nu, men i tisdags så gjorde jag inte så mycket mera än att vara här hemma och ge W massor med uppmärksamhet eftersom han var lite pipig och bara ville vara nära.

Vi tog en promenad och lagade mat vilket resulterade i panerad kotlett med ugnstekt potatis och morötter (igen!) Blå Bands bearnaisesås (har fått nån crush på den nu och vill bara ha den) och stekta champinioner, grönkålschips och tomat!

 


Igår morse så vaknade han vid kl. sju och fick mat sen somnade han om, och då gick jag upp och åt frukost och tog en dusch. sen var det dags för mat igen innan vi gick bort till en av grannarna och hämtade två kuddar som hon sytt till W.


Hon är en klippa på att sy och när jag beställde ett påslakan till W's säng i höstas (och det var förstort) så sydde hon om det så det passade till hans lilla täcke! 

Det blev då ganska mycket tyg över som hon skickade med mig hem igen och i måndags så knackade jag på hos henne och frågade om hon kunde sy två kuddar utav tyget som var kvar.

Det kunde hon men det blev inte i slutet av veckan.

Jag sa att det är ingen brådska eftersom det bara är prydnadskuddar!

Men igår ringde hon iaf och sa att dem var klara! :) 

  

Blev jättenöjd med dem och har även bett min farmor att hon skall sy några fler stjärnkuddar i olika storlekar och i blå nyanser!  


Igår började jag att gå igenom kartonger som vi har i förrådet med mina saker som skall rensas ut och slängas och även skänkas till Kupan!


Jag har ju samlat på mig en hel del genom åren och har väldigt svårt för att göra mig av med saker , men nu så känner jag att jag vill göra mig av med lite och rensa upp så då gäller det att passa på! :)


Kollade även brevlådan vid halv två och där fanns ett brev från Region Gotland till W. 

Öppnade och läste det, läste det igen och tittade på klockan och fick panik!

Då skulle vi infinna oss på ultraljud kl 14.50 så det blev ju minst sagt kaos och full fart ner till lassis!





 

 

Var på bvc i måndags och då sa hon att det skulle följas upp, inte att vi skulle få en tid två dagar senare med så kort varsel.

Men vi hann ner i tid till undersökningen som tur var.


Han var superduktig när läkaren undersökte honom i 20(!!!) långa minuter vilket kändes som en hel evighet!

För er som inte vet så upptäckte läkaren på bvc ett blåsljud på hans hjärta i måndags och det var därför vi skulle på ultraljudet.



När undersökningen var klar så berättade läkaren att han har ett pytelitet hål i skiljeväggen mellan höger och vänster kammare och det gör så att blodet rinner åt fel håll.

Skulle man välja ett hjärtfel så skulle man välja det här sa läkaren för det är jättestor chans att det växer ihop av sig själv senare.

Känns lite lugnare nu när man fått svar på vad det är och att det nu inte var så farligt och att dom kommer att kolla upp det framöver, men det är trots allt ett hjärtfel...  


Åkte hem därifrån sen så tog R med hämtmat från pastavagnen, vi kände inte riktigt för att ställa oss

och laga mat dessutom så skulle Jennifer, Robert och Klara komma på besök kvällen.


Köpte hem lite glögg , gjorde ädelostcremé o tog fram lite julgodis som vi åt utav.

 


Hämtade även ut W's paket till dopet och bokade kyrkan så i slutet av januari får han sina namn  




Några av sakerna som var i paketet! :)

   


När dom åkt hem så kikade vi på Bachelor och satt mestadels med kudden framför ansiktet!

Alltså herregud vad en del av dom tjejerna inte borde fått varit med i programmet!




Kram P! 

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards