Alla inlägg den 30 december 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 december 2015 17:41



Kikade runt lite på Jotexs vårnyheter och plockade ut en del favoriter som gärna hade fått flytta hem hit till våren!

  


Kuddarna hittar ni här och här.


Påslakanet hittar ni här.


Handdukarna här.


Förvaringskorgen här.


Rullgardinen här.


Sittpuffen här.


Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 december 2015 12:51

Hej på er!

Hoppas att ni mår bra och är friska och laddade inför årets sista fest som vankas imorgon! :)

Här hemma är det ännu sjukstuga, men hoppas att snart vara i form igen!
W har ännu sin rossliga hosta kvar och är ännu lite matt, men han har iaf inte kräkts något mera i natt så det är skönt.

Han kräktes natten till igår med men inte utav sin hosta utan det kom bara upp utan förvarning.



Idag så har vi plockat ner alla julsaker och granen har åkt ut!

Redan tänker ni nu, men jo den fick faktiskt göra det iår! :)
Vi kommer att åka upp på fastlandet på fredag morgon och har ingen lust att komma hem till att alla barr ligger på golvet och granen står helt naken! :)


Julsakerna hade kunnat fått stå kvar men jag känner alltid att när det nya året börjar så vill jag ha bort det gamla och in med det nya! :)


Så hejdå julsakerna, vi syns nästa år! :) 

 



Undrar just vart jag kommer att plocka upp dem någonstans för jag tror inte att vi kommer att bo kvar här nästa jul! :)
Då har vi förhoppningvis ett alldeles eget hus!  

R är inne i Visby och handlar mat till nyår och lämnar in vår vagn på lagning nu.
Sen vår första promenad med vagnen så har hjulen "vobblat" (vi har en vagn med svängbara hjul)

och vi har varit tvugna att låsa dem om vi skall ut och gå promenad vilket vi har tyckt vart konstigt att man var tvungen att göra.
Men tjejen på babyproffsen provkörde den och sa direkt att hjulen var trasiga så dem tar in och lagar den! :)

Så jag pysslar här hemma i min egen takt och tar det lilla lugna.
Fick hem Jotex idag som jag ska kika igenom senare, alltid kul med vårnyheter! :)

Såg även på instagram imorse att stylebykids har en superbra rea idag på sina onepiece och passade på att klicka hem en till W med tigermönster! :)

Jag kallar alltid honom för lilla tigern när han "morrar" och inte riktigt får ett grepp när han ska äta  

Vad kommer ni att äta på nyår?

Vi kommer att äta en räkcoktail till förrätt som finns recept på här!

Till varmrätt skulle vi ha ätit oxfilé (men jag tycker det känns lite som att kasta pengarna i sjön när vi inte är helt friska och min hals dessutom är svullen och man inte riktigt kan känna/njuta av en riktigt blodig bit kött så den byts ut till fläskfilé )

senblir det en potatisgratäng, en pepparsås och en bearnaise som jag slår ihop själv.

Efterrätt blir pannacotta med smak av after eight som finns här!

R kommer även att köpa hem en pytteliten flaska med bubblor som vi kommer att dela på! :)

Nu skall jag fortsätta att städa vidare!

Stor kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards