Alla inlägg den 31 december 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 december 2015 17:24

W ville såklart kika in och säga Gott Nytt År oxå!

Kram W!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 december 2015 16:12


Oktober:


Vi skröv ihop våran kristallkrona (allt för att tiden skulle gå)!


   



Sen kom han äntligen, våran efterlängtade Wilton  


   

   


Vi tog våran allra första barnvagnspromenad och tyckte att alla körde som galningar trots att vi åkte ut på landet för att få vara "ifred"!

     




November:


Är väl mest en bubbla bara men vi firade iaf våran första farsdag  

    


Köpte sjukt mycket godis!

 


Jag kom i mina favoritjeans 19 dagar efter graviditeten! :)

 

Började julpynta lite smått och kunde äntligen böra äta ostar igen utan att få dåligt samvete!

          


December:


Wilton knyckte sin första gran! :)


   


Tog dem obligatoriska söndagsbaden!

   



Tog kort till tidningen!

     


Sen har vi myst omkring här hemma nu vid jul!

             


Nu vill jag tacka för det här året och för att just DU kikar in här!


Hoppas ni firar in det nya året ordentligt (helst utan raketer så djuren slipper bli lida)

vi skall äta god mat och sen packa inför våran fastlandsresa imorgon!


En riktigt stor kram så hörs vi nästa år  

 





Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 december 2015 10:55

Jag tänkte visa mitt år genom att visa några utav mina bilder jag tagit under året och jag börjae med min allra första bild som jag la upp Januari när jag började blogga!




Januari:



Den allra första bilden som fick inviga min blogg var en tonfisksallad med smoothie som jag åt till lunch!

 



På Nyårsdagen flyttade vi in i vår gemensamma lägenhet här i Vibble och vi bodde bland kartonger ett par dagar!



   


Jag köpte årets första tulpaner.

 


Vi drack bubblor och år chokladfondue  

   


Jag pysslade lite här hemma med småfix.

 

Vi köpte en combi (ovetande om att jag någon vecka senare skulle bli gravid)   



Jag gick även till tygaffären och hämtade prover så vi kunde välja ut ett och börja bygga ihop våran sänggavel.

 

    






Februari:


Då hade vi Afternontea här hemma som vart supersmarrigt!

 






  


Vi fikade en hel del!


     



Vi åkte skidor och jag tog många friska pw:s!

         



Vi såg på melodifestivalen och åt kräftor och drack bubblor (och ja, nio månder senare kom storken)    




Vi åt även brunch på stan och när jag fick in min talltik så var det första jag kastade mig över prinskorven(??)!

Som ni vet så äter jag ju inte korv så då började vi fundera... :)





R tapetserade och vi fick klart våran sänggavel!


       

 

Jag var även på bio och såg Fifty shades med Linnea!

 




Mars:


Började mars månad med att göra ett graviditetstest och vi plussade precis som vi misstänkt i några dagar när mensen vart försenad.

Då förändrades våra liv ,från att inte ens tänkt tanken på barn så skulle vi nu bli föräldrar      

Jag påskpyntade här hemma!


      



Vi var en sväng på fastlandet och hälsade på R:s familj och bodde på Hotell!

 



Åt tacos på hans föräldrars balkong!

 


Ordentlig frukost med på båten påväg upp!


 



Vi gick upp tidigt och drack blåbärssoppa och kikade på Vasaloppet!

 




    



April:


Vi firade påsk och åt massa annat gott! :)

   



     


Vi fikade massor oxå såklart! :)

   


Alkoholfritt såklart! :) 

 


Vi åt årets första glass!


       



Vi byggde våran veranda!

   


Jag fick även göra mitt allra första ultraljud   

 


Köpte även lite nya kläder        


Och i slutet av månaden varnade jag såklart om att vara försiktiga med valborgsbrasan pga igelkottarna som ev ännu låg i ide  

 




Maj:


Så var vi kattvakter åt Anders och Helén som var bortresta och då bodde vi ute på Själsö!

                



Vi åkte med Jennifer och Robert till Ullared och handlade lite!

             



Och köpte W:s första kläder, som kändes helt overkligt  

 

Plockade årets första syrener      


Vi åkte till sthlm och såg på Orup som R fick utav mig i julklapp och passade på att träffa Malin och lilla Leona!

         


Juni:


 Åkte vi till sthlm för att gå på barndop för Leona.

           



Vi gick ut med vår graviditet att vi skulle få en liten kille i oktober  

 

 


Blev en väldigt lugn midsommar för våran del som var supermysig tsm med Anders Och Helén

                 


Midsommardagen tog vi en roadtrip på Norra delen av ön!

       


Juli:


Åt vi middag med Anders och Helén på Själsö bageri!



         


Vi badade lite här och var!

       


Firade min födelsedag!

         


Plockade jordgubbar med svärmor!

       


La upp MASSOR med magbilder  

                     


Började att göra iordning lite för W:s ankomst, provade ut våran vagn, läste en grym bok om man är rädd för att föda barn! 


          


Åt massa gott!

                       

 


Och sen kom W:s lilla hus och det kändes så overkligt    


Augusti:


Plockade massor med blåbär, tre liter fick jag ihop om jag inte minns fel! :)

           


Tog såklart massor med magbilder!


                                    Vi åt pizza nere vid Fridhem.


        


Jag jobbade min sista dag innan jag gick hem och fick graviditetspeng! :)

 

Och kunde då börja göra gelénaglar igen och lyckan var total!! :)



     


Filmade massor med sparkar    


 

September:



Köpte vi  vårat skötbord, samt fick hem massor med babyboxar!


           


Vi skrev vårat förlossningsbrev och skulle avsluta det tsm med vår barnmorska och då skulle hon även

lyssna på hans hjärtljud och det slutade med att vår barnmorska hörde dubbla hjärtslag så vi fick gå direkt upp på förlossningen och göra ett ultraljud och ctg kurva.

Då såg dem att han inte alls låg med huvudet neråt utan låg i säte.

Vi fick hem en tid för vändningsförsök, men som ni vet vägrade han ju att vända sig! :)


                     

Vi åt såklart massor även denna månad!



                        



Packade babyväskan  

Då började man förstå hur nära det egentligen var! :)

             



Vi packade en egen väska till Wilton med massor av kläder men nu i efterhand så kan man skratta åt det för vi hade honom endast hud mot hud  


Hade ju även hand om en del igelkottar under året och den här hade jag hand om väldigt länge och det kändes när jag släppte ut honom!

Hoppas han ligger och sover nu  


   


 

Vi gick på loppis och fick med ett klädskåp hem alldeles gratis!

 


Oktober:


Slutspurten på graviditeten och massor med bilder togs! :)

                      

   



Vi målade färdigt hans lilla garederob!

 


 

 



bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards