Alla inlägg den 20 december 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 20 december 2015 16:56

Igår morse packade vi in hela familjen i bilen och åkte in till Visby för jag skulle göra mina naglar! :)

Anledningen till att båda grabbarna åkte med var för att R ännu är sjuk och skulle slippa att hålla på alltför mycket med W ifall han vart orolig här hemma!
Så dom tog en långpromenad i Visby för i vagnen sover han alltid (oftast iaf) gott! 


Efter det var klart så åkte vi hem och åt lunch, och därefter så började jag storstäda medans W sov och R låg och kurerade sig i sovrummet med Rederiet!
Sen var även tvättstugan inbokad så det vart några turer i den! :)

När man börjar städa så är det svårt att sluta, man hittar hela tiden nått nytt litet utrymme med smuts! :)
Men nu är det iaf rent och fint och jag känner mig nöjd vilket är huvudsaken! :)

Vi åt bara lite spaghetti och köttfärssås som vart över ifrån häromdagen sen så satte jag igång med att göra köttbullar!
1 kg nötfärs hade vi köpt hem så det skall bli några köttbullar att frysa in efter jul oxå!
Som vanligt så gjorde jag dom efter Pernilla Wahlgrens recept med kryddpeppar i! :)

Vi skulle såklart ha hjälpts åt till att göra dom men eftersom att R är sjuk så fick han inte hjälpa till (läs slapp rulla) ;)

Provade att spritsa ut dom vilket jag aldrig gjort innan och nu kommer jag aldrig 
mer att rulla köttbullar igen för jäklar vad fort det gick att spritsa ut! :)
Så det är mitt tips till er, strunta i att rulla dom framöver! :)
Fast vill W rulla köttbullar i framtiden så skall han ju såklart få göra det men tills dess...Är spritsen min bästa vän! :)

När tvätten var klar och allt annat avbockat som vi skulle hinna med så satte vi oss och såg på Helenius hörna och åt lite godis och chips! :)

Vid kl tio så gick jag och W in och la oss (R sover på soffan pga förkylningen) och sen sov vi fram till kl tre! :)
Då var familjens minsta medlem hungrig och sen somnade vi om och vaknade vid kvart över fyra igen för då hade han magknip och låg och kved (utan att gråta) över en timme! :(
Stackaren, man känner sig så hjälplös när man märker att han har ont i magen!
Så jag masserade den, "cyklade" med hans ben, han fick ligga på min axel, bytte blöja, fick ersättning men inget hjälpte!
Tillslut så somnade vi iaf efter någon timme och sov till halv nio! :)
Då fick han lite mat men det märktes att han ännu hade ont i magen!
Men efter kl elva så släppte magvärken för då brakade det till ordentligt sen var det någon som somnade på två röda! :) 

Då passade jag på att ta en promenad och stötte då på en snigel, sen låter jag det vara osagt om det är en mördarsnigel eller skogssnigel (hur ser man skillnad)?
Han fick iaf flytta ner i diket bland lite löv och hoppas han somnar om! :)
Galet att dom är vakna nu, fyra dagar innan julafton men med det här varma vädret så är det inte så konstigt! :(
Hoppas bara att igelkottarna inte vaknar! :(


Gick även införbi affären och pratade lite med Andreas och köpte med varsin kaka hem och så tog vi lite fika när jag och W kom hem igen! :)
Vi passade även på att fylla i dopkorten så imorgon går dom på lådan! :)

R hade köpt hem tio små trisslotter och vi vann på en enda?!
Trettio kronor rikare blev vi, vi har dock inte bestämt vad vi skall göra för vinstpengarna! ;)
Vi kom fram till att det var betydligt fler vinster på dom gamla tian lotterna! :)

Där trodde jag nästan att vi skulle ha turen på vår sida! :)

Nu skall vi laga lite mat, ikväll blir det panerad kotlett, blå bands bearnaisesås och pommes!
En riktigt gammal klassiker! :)

Finns inga måsten idag så det blir en film efter maten och bara vila och äta något gott och se på säsongens sista Solsidan!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards