Alla inlägg den 22 december 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 22 december 2015 20:16

Hade en mysig eftermiddag i Hemse idag.
Alldeles lagom med folk och stress :)

Det enda negativa därute är matutbudet, en pizzeria som är sådär och en thairestaurang som vi provade i somras och var katastrofal!
Det finns ett mysigt café oxå som heter Bagarns men det är en ganska otymplig trapp att ta sig upp för med barnvagn så vi hoppade över att äta och fika där ute.

Vi började att åka till ladan som har jättemycket fina saker, helt i min smak och stil!
Dom har även mycket fint till barn och kläder till bebisar! :)

Blev lite förtjust i den vita karaffen så jag får se om den finns kvar nästa gång vi har vägarna förbi Hemse! :)

I.B laursen är ett danskt märke som hon sålde och dom har massa fina saker till bra pris!
Bla den grå pepparkvarnen som var riktigt fin! :)

W blev dock orolig inne i butiken så vi fick gå ut och mata honom efter ett tag i bilen. 

Sen åkte vi till Hemse Ur och guld som säljer massor med fina saker!

Den där snögubben i skyltfönstret var ju så fin! :)

En jättefin snöglob (var ett fint pris med) ;)

Sen begav vi oss till fiskaffären, och jäklar va folk det var som kom och gick där! :)
Riktigt kul att folk gynnar småbutikerna tycker jag trots att Ica ligger mitt emot och kanske har bättre pris på tex sill! :)

Fanns massa gott därinne och vi köpte med nubbesallad och en sås som hette Go sås!
Lax fick R i sin jullåda från jobbet så det hoppade vi över att köpa.

Gick även förbi en relativt nyöppnad affär som hette kottebodi som sålde baby och barnkläder och riktigt fina leksaker i trä!
Dom hade även ett amningsrum så ett stort plus till den affären! :)

Köpte med en mobil hem till W!
Han är så fascinerad utav den på BVC så jag kände att han kan få en egen nu! :)

En sväng på bolaget så R fick köpa några julöl till Bingolotto imorgon sen handlade vi på Ica innan vi åkte hem igen! :)

Blev tacos till middag, lika bra och äta det innan vi kommer att föräta oss på all julmat som står på menyn framöver nu! ;)

Hoppas vi har turen på vår sida nu! :)

Nu checkar vi ut för ikväll så hörs vi imorgon igen!

kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 22 december 2015 13:49

Igår så kom W's lilla julklapp på posten  
Jag beställde Astrid Lindgrens bok till honom, visst han kommer inte att ha någon glädje utav den iår men framöver så hoppas jag att han kommer uppskatta den! :

Så mysigt det var att höra henne berätta sina sagor! :)
Jag älskar hennes röst! :)

 

Vid kl ett så åkte jag in till Visby och hämtade min brorsa och så bakade vi pepparkakor här hemma.
Vi kom fram till att degen är helt klart godast! :)



Några kakor fick vi ihop iaf! :)


   

 


Sen hängde vi i soffan och pratade skit innan jag körde hem honom igen!
Han hade även med paket till W! :)
Jättefina kläder som kommer passa honom perfekt! :)

 

Newbie gör verkligen jättefina kläder! :)

När jag kom hem så åt vi lite mat och sen blev det soffan igen.
R är ännu inte riktigt pigg så vi tar det lugnt här hemma ännu! :)

Natten gick superbra och ingen magknip! :)
Hoppas bara det var något tillfälligt som spökade i hans lilla mage!
Han somnade vid halv elva och sen sov han till kvart över fyra.
När sen klockan ringde vid halv åtta i morse så var han inte jättepigg utan fick ligga kvar och mysa medans jag gjorde mig iordning för BVC besöket vid kl tio.

Det gick jättebra idag! :)
Så skönt att få höra att allt ser bra ut, och han hade växt på bra! :)
Nu är han 57 cm lång och väger 5045gr!
När han föddes för åtta veckor sen vägde han 3370gr och var 46 cm lång så det har ju hänt en del! :)
Nästa tid är om en månad så det skall bli spännande att se vad han väger/mäter då! :)

När vi var klara där så åkte vi förbi Ankie på hennes jobb för hon hade köpt julklappar till W och skulle över på fastlandet imorgon!



 


Så tuffa byxor med hängslen och en finbody som han skall ha på nyår! :)

 

Massa strumpor och det var verkligen behövligt för det har vi plockat bort en del nu som blivit för små!

 

Och världens sötaste små skor!

Han blir ju så bortskämd med alla fina kläder!
Ska bli så kul att använda allt fint på honom nu framöver :)

Nu har vi ätit lunch och så har vi packat in oss i bilen och är påväg till Hemse!

Jag har en förkärlek till det stället och jag vet inte varför! :)
Minns när jag var liten och min farbror bodde där då sa jag att när jag blir stor så skall jag bo där men jag nöjer mig med att åka dit och gå i deras affärer! :)
Skall kika i deras fiskaffär och se om det finns något gott att köpa hem till julbordet! :)

 

[Bild]

Tar på krafterna att bli vägd och mätt på BVC! ;)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards