Alla inlägg den 28 december 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 december 2015 18:33

Igår kom vintern till Gotland!
Vi fick ganska mycket snö på en gång och med mycket snö här så täckte snön gräset! :)
Jag har någon form av hatkärlek till snön.
Det blir ljusare och det är jätteskönt, sen blir det halt och mer trafikolyckor och jag avskyr att både åka och köra bil när det är halt, luften blir däremot friskare och det är skönare att ta promenader!
Som sagt hatkärlek men inget man kan råda över så det är bara att gilla läget.

W fick iaf se snö för första gången igår vilket nog inte var någon jätteupplevelse för honom (mer för mamman som stod brevid och hoppade upp och ner över att han skulle fick se snö för första gången)! ;)

Hade även några steglitsar på besök vid fågelbordet!

När kl var två så åkte vi försiktigt ut till Fårösund för att fira min papps som blev 59år.
Vi gav honom ett presentkort på en trerätters middag här hemma när han bestämmer datumet.

Satte oss även med min faster och gick igenom tårtorna till dopet och några kakor som hon skall få baka åt oss oxå!
Känns som att det är evigheter tills dopet är men vi är ju snart där! :)

W fick massa fina saker bla små vantar som farmor hade stickat och sen en gammal pläd som hon virkat när en av hennes söner låg på lasarettet för 50 år sen så det var kul att W nu får ärva den! :)


Min faster har precis avslutat en pralinkurs och hade med sig praliner ut till Fårösund så vi skulle få smaka och jäklar va goda dom var! :)

Sen hade hon även köpt ett gulligt klädpaket till W! :)

När vi tackar för oss så åkte vi vidare hem till min mamma och så kom även min moster och mormor dit så drack vi lite glögg och tog det lugnt! :)

Sen när vi skulle gå och lägga oss där så fick W sån jäkla hosta (den är verkligen värst på kvällen) och hostade så pass mycket att han tillslut skrek rakt ut i panik och sen kaskad spydde han! :(
Han har verkligen aldrig kräkts sådär innan och han blev jättetagen utav det!
Det var så fruktansvärt så jag satt faktiskt upp med honom så fick han sova på mitt bröst hela natten ifall han skulle få någon mera hostattack men det fick han som tur var inte!

När vi vaknade imorse vid kl åtta så låg vi kvar i sängen och myste lite och sen åt vi frukost!
W passade även på att ligga utan blöja på golvet och lufta sig och tackade genom att pinka på mormors golv! ;)

Tog sen en långpromenad innan vi begav oss hemåt i halkan igen.

Nu känner jag att förkylningen börjar smyga sig på ordentligt så efter maten kröp jag ner i badet med lite frukt och sen en kopp med hett vatten ,ingefära och citron och så hoppas jag att det inte blir mera än såhär.
Halsen är inne på sin tredje dag nu och värker och är svullen! :(

Tog ett kort på ringmuren när vi åkte förbi den! :)

Nu skall jag bada vidare och hoppas ni har en mysig kväll! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards