Alla inlägg den 1 maj 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 1 maj 2016 21:27

Nej, det är inte riktigt så vi känner efter att ha lämnat Fårösund idag faktiskt!
Hade vi inte haft tvättstugan inbokad och W skulle iväg på sin sex månaders kontroll imorgon så hade vi stannat kvar en natt till!

Det är ett sånt skönt lugn där ute som vi inte upplever att vi har här hemma trots att vi bor nära havet här med.
Längtar redan tills nästa gång vi skall åka ut igen!

Vi bor riktigt nära havet och det skall bli supermysigt att bara kunna ta en liten grill och gå ned och sätta sig där på sommarkvällarna och bara njuta av nuet!

Gårdagen spenderade vi först på Kupan med min mormor och moster!
Sen gick vi hem och fikade vid min mormor!
Gick en sväng förbi Jennifer och Robert och sa "Hej" för att sen gå hem och äta lite lunch!

På kvällen så bjöd vi ned min mamma, mormor, morbror och moster på grillat som vi åt tillsammans med pappa!
Supermysig att samla alla och sitta och prata och dricka vin!
Hoppas på många såna kvällar i sommar!

När klockan närmade sig halv nio så gick vi ner för att titta på elden, alla förutom min mormor som frös så hon satt kvar på verandan inne vid min farmor!

W var vaken under hela tiden och var jätteduktig och bara satt och tittade på alla folk!


Det var väldigt mycket folk som hade samlats för att välkomna våren och det var skoj!

Nått som var mindre skoj och avbröt kvällen väldigt tvärt för våran del var att min mormor hade ramlat och slagit i sitt bakhuvud i ett stengolv jätteilla så hon fick en jättestor bula och minneslucka!

När vi fick reda på att hon hade ramlat så lämnade vi elden direkt och gick hem till pappa så vi kunde få reda på vad som hände för det var han som hade hittat henne!


Men trots det så vägrade hon att åka in på lasarettet så jag hoppas verkligen inte hon får några men!
En bekant hade sagt till min mamma att det borde kollas upp för chansen att få en stroke när man slår i huvudet sådär var väldigt stor inom det närmsta dygnet!

Min lilla älskade mormor, ännu får hon inte länna oss!



Vi campar alltså på min farmors gård i Fårösund och där bor även min pappa, ifall det blir lite rörigt i texten någongång och ni undrar varför min pappa är med i bilden då och då för! ;)

När klockan närmade sig elva så gick vi ut till vagnen för att sova!



Idag så sov vi till kl sju och när W somnat om så gick vi upp och åt frukost!
Därefter så gick vi upp till min mormor för att se hur hon mådde!
Men hon var sängliggandes och mådde inte alls jättebra!
Hon lovade dock att blir hon sämre så skall hon åka in på lassis!
Hon orkade dock komma upp från sängen och dricka en kopp kaffe och ta en smörgås!

Sen tog vi en sväng till affären för att köpa lunch, tog en eftermiddagsfika på verandan vid farmor med pappa och faster sen var det dags för det oundvikliga, att packa bilen och åka hem till vardagen igen!

Nu är hela familjen nyduschade, tvättberget är borta, middag + matlådor fixade och nu sitter vi och ser på Johan Falk och äter lite chips & dipp! :)


I fredags när jag och W fikade vid min mormor så fick han smaka apelsin för första gången och herregud, vi har hittat en ny favoritfrukt för han skrek när jag tog bort klyftan ifrån hans mun!
Två stycken sög han i sig saften ifrån och idag efter han ätit sin lilla portion mat så fick han två klyftor igen, och samma sak idag, helt galen om jag tog bort klyftorna ifrån hans mun! :)



Såå söt när han sitter och koncentrerar sig för att suga på den! :)

Två bilder från igår när vi kikade ut och väntade på färska frallor som R skulle komma hem med!

Nu skall jag suga in det allra sista utav den här helgen innan det är dags att gå och lägga sig!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards