Alla inlägg den 4 maj 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 maj 2016 19:38

Hej på er!

Idag kan man bocka av ytterligare en fin vårdag i kalendern! :)

Vi har hängt i Visby med fina Josefin och Amanda idag!
Vi åt lunch på H10 och jag åt en supergod sallad som J rekommenderade!
Asianstyle med räkor hette den om ni har vägarna förbi där (tips)!


Sen kikade jag in på h10 market för att se om dem hade fått in Kristina Starks fodral till solstickan och det hade dem, nu skall jag bara fundera på vilken som kommer att göra sig bäst hemma hos oss!

Vilken tycker ni är finast?

När vi sen skildes åt så gick jag förbi Kappahl för att se om det fanns några mössor men dessvärre så fanns det ingen som föll mig i smaken förutom en!
En mössa till nästa vinter! :)
Snacka om att vara ute i god tid men är det rea så är det! ;)


Jag köpte ju två stycken till honom förra veckan på Cubus men han kan bara ha den vita, den svarta är för liten trots att det var ett tvåpack!





När vi landade hemma så lagade jag köttfärssås med spaghetti som jag mixade och frös in!
Han fick såklart smaka en halv tesked och det gick hem!
Hittills har han inte vägrat någon mat han har fått så det känns riktigt kul!
Idag fick han potatis, morot, palsternacka och lax till middag som jag hade mixade ihop till honom!

Jag ger honom runt 100 gram mat och väger maten nu i början så han får i sig lika delar från hela kostcirkeln! :)

Maten är en sån pass viktig del i mitt liv och jag vill att det skall bli det i hans också, och allra helst nu när han växer så det knakar,att han verkligen får i sig rätt mängd utav allt! :)


Jag köpte med små söta plastlådor ifrån Bertholdson och Holm som jag skall frysa in hans barnmat i!
Just dessa var ifrån Rice! :)

Efter maten så åkte R iväg för att göra eld i sommarstugan, för hans föräldrar kommer med båten i natt och skall fixa i stugan och umgås med oss i helgen!

Jag och W hängde i sängen och han fick se på Babblarna!
Han satt helt blixtstilla och sa inte ett ljud.
Dethär var andra gången han fick kika på dem och jag tror nog att han blev såld! :)

Nu skall vi färga min utväxt för att sen se om det är något bra på tv! :)

Kram på er!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 maj 2016 19:15

När vi fikade med min faster i söndags så berättade hon att hon skall börja bygga på sitt växthus och då satte ju genast mina drömmar om ett växthus igång (igen)!


Här finns 11 fina inspirationsbilder ifrån lantliv som jag bara måste visa er!

 

Denna bild hittade jag på Pinterest!


Kram P!



bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards