Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 maj 2016 19:15



En liten lista med för och nackdelar om sommaren!






+ Att det är varmt och skönt och man slipper frysa!


- Alla läskiga småkryp som helt ålöstligt dyker upp överallt!




+ Livet blir plöstligt mycket enklare att leva!


- Att det blir ljust så tidigt på morgonen så sovmorgen är helt plöstligt ett minne blott!





+ Att man får äta huur mycket glass som helt, hela tiden!


- Den smälter för fort!




+ Ingen höjer på ögonbrynet om du dricker vin på en Måndag!


- Är det FÖR varmt så orkar man inte göra någonting alls förutom att ligga inne och gnälla över värmen! ;)



Men det är ändå fördelarna som väger upp denna underbara årstid!  



Kram P!


Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 maj 2016 11:15


Kikar in då och då på Lagerhaus sida för att kolla på deras nyheter eftersom deras sortiment har väldigt mycket i min smak!


Nu hade det kommit in massa nytt och här plockade jag ur några favoriter just nu!



  








Vasen hittar ni här!


Strandhandduken finns här!


Posterhållaren här!


Sprayflaskan finns här!





Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 maj 2016 09:46


Godmorgon!


Idag kom bakslaget, vädret vände och helt plöstligt så känns vinterjackan som ett alternativ när jag strax skall gå och handla!

Men detta är nog ändå "normal" temperatur när det gäller just Maj månad, fast vad är normalt  gällande vädret nu förtiden?! 



Igår hängde vi på musiklekis och efter det så tog vi en promenad och sen var W i skuggan och jag passade på att sola lite, men insåg att jag började bli liite för röd på mitt bröst (trots att jag är jättenoga med att smörja in mig) så jag gav upp och gick in och dammsöga alla golv ovch skurade av dem medans han sov!

Han var inte på sitt allra bästa humör igår men så är det vissa dagar, man kan inte alltid vara på topp!

Det gäller en själv också! :)


På kvällen när R kom hem så åt vi middag sen hämtade han hem dynorna till vår hammock!

Sen gick jag iväg på en pw med W.

Senaste månaderna har jag bara gått promenader för mina knän och jag har inte riktigt kommit överens.

Jag har så. jäkla. ont i dem på kvällarna att jag inte kan böja mig ned trots att jag försöker att stretcha efter varje promenad men det har inte hjälpt!

Men igår så kändes det liite bättre så då körde jag på i full fart igen, och jäklar vad skönt det känns i benen idag!


Planen idag var att jag, Alexandra och Mikaela (givetvis med "tillbehör") skulle mysa och fika på altanen men när det bara är ca 12 gr utomhus så blir det fika inomhus istället! 


Alexandra är glutenintolerant och när det kommer till att hitta på något gott till henne  så har jag noll fantasi men igår hittade jag detta recept som jag skall göra till oss allihop i dag tänkte jag!

Återkommer om det gick hem! :)


Nu skall jag ta en promenad till affären och handla för det är så mycket som behöver fyllas på! :)


Avslutar med en bild på W som igår somnade på golvet i köket.

Det händer i princip aldrig nu förtiden men igår var han så trött att han inte orkade hålla dem små blå öppna!  

 




Kram P!



bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards