Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 14 maj 2016 11:26

Lördagmorgon och vi (jag och W) tog sovmorgon till kl åtta!
R åkte tidigt iväg och skulle fixa lite!

Dimman ligger tät över ön idag, så det känns som höst nu när vi precis kommit in från våran promenad!

Vi skall äta lite lunch när R kommer tillbaks sen åka ut till hans farmor och hälsa på för hon kom till ön nu i veckan! :)

Igår fick W för första gången bada i diskhon, och alltså den glädje när han fick sitta där själv och plaska, det var så härligt och se!
Jag höll såklart i honom då och då så han inte skulle halka och slå sig!
Man riktigt såg på honom att han njöt och kände sig såå stor!
Jag vet att just dessa bilder platsar bäst i familjens egna fotoalbum men jag måste bara visa er lyckan i hans ögon!



Kranen var mest spännande att få leka med! :)

Efter badet så myste vi en stund i soffan!

Till middag så grillade vi hamburgare!
Jag hade gjort tomat och mangosalsa till och kokade även ihop en bbq sås som R penslade burgarna med under grillning!

Jag stod och tittade på en flaska med just bbq sås i affären (36kr) och sen tittade jag på ett recept hur man gjorde, jag hade alla ingredienserna hemma och den skulle sköta sig själv på spisen i ca 25 min så då var det inte så svårt val vilken sås det blev! :)

I förrgår så kokade jag ett blomkålshuvud och mixade och frös in i "kluttar", samt två tomater som jag la i kokande vatten och sen tog bort skalet på för att fräsa i kastrull och mixa!
Två paprikor körde jag i ugnen med tills skalet gick att lossa på så dem med kunde mixas för att sen frysas in i iskuber och användas till hans barnmat! :)
Han har en egen låda i frysen nu med massor utav påsar med "kluttar" så det är så kul att sätta ihop olika smaker nu till honom varje dag! :)

Nu skall jag plantera om lite blommor och grönsaker innan W vaknar och R kommer hem! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards