Alla inlägg den 17 maj 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 maj 2016 21:10

God kväll!

Idag så var det musiklekis så klockan ringde halv sju!
Varken jag eller W var särskilt sugna på att gå upp då, men för att hinna så var iaf jag tvungen att gå upp.
W muttrade lite och somna om efter att jag gick upp!

Efter några selfies så traskade vi iväg och det var massor med mammor där idag ( och en pappa!) så det var jättekul att vi vart så många! :)

När vi tackat för oss så åkte vi in till Coop och mötte upp min mamma och hennes man för en snabb fika eftersom dem var i Visby!
Sen åkte dem iväg på lite ärenden och jag och W åkte till Gåvan för att se om vi kunde fynda något skoj!

Denna fyndade jag för 30kr!

I skrivandes stund så har jag målat första lagret med vit färg och imorgon skall den få sig en ny omgång!
Jag skall måla den översta kanten blå så att den matchar W's klädskåp så skall han få ha den i sitt blivande rum sen när det är dags för flytt! :)
Vad tror ni om det?! :)

Så ser kanten ut om ni inte minns! :)

Nu skall vi ta lite kvällsfika sen så är det dags för sängen!
W skall börja sova i egen säng i natt för nu har han börjat att snurra så mycket på nätterna att han lägger sig på tvären emellan oss, vilket gör att ingen utav oss får särskilt god natt sömn!
Återkommer med resultat... ;)

Kram på er!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 maj 2016 18:30

Nu var det länge sedan jag skrev om Wiltons utveckling och tänkte det kunde vara dags för er att få en uppdatering!  





- Han har slutat att amma helt nu, det slöt vi med i lördags (försökte amma honom i söndagsmorse men då vände han bort huvudet så nu har han valt själv att det var dags att sluta)!

Känns väldigt tråkigt men det är bara att acceptera!


- Han älskar all mat som vi hittills gett honom, dock så räckte han ut tungan häromdagen när han fick turkiskt yoghurt och bär (vilket jag förstår för det är verkligen surt)! 

Men han åt iaf säkert tio små skedar innan han "sa" ifrån!


- Han äter sista målet för kvällen mellan kl 19-20 sen klarar han sig fram tills vi år upp runt kl 08.


- Han har börjat säga "Baabaa" inte vid någon bestämd tid  utan han säger det lite då och då!

Såå nyfiken på vad han säger!   



- När han ligger i sängen kan han rulla över från mage till rygg men ingen annastans, då skriker han tills vi vänder runt honom!


- Ibland så härmar han gärna vissa ljud vi gör! 



- Han sitter bättre och bättre för varje dag som går på golvet nu, dock så ser han ibland ut som lutande tornet i Pisa! ;)



- Han vill stå upp mer och mer och man märker att han tycker att det är kul, och han känner sig stor!



- Våran lilla bebis börjar bli så stor, och det är så kul att följa hans små steg varenda dag!

Det är som sagt nästan någonting nytt varje dag som sker!  


Kram P!


bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards