Alla inlägg den 26 maj 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 maj 2016 20:43

W ville bara kika in och säga att han faktiskt blir sju månader idag och det firade han STORT med att hans allra första tand har spruckit igenom!

Liten börjar bli stor!

Kram W!

Godmorgon!

Igårkväll hade vi besök utav en kotte så jag värmde upp en pannkaka och gav honom som han åt med god aptit! :)

Det har varit på nyheterna nu om ett par killar ute i Hense som använde en igelkott som fotboll och två små tjejer såg det men vågade inte gå fram och avbryta misshandeln utan gick tillbaks senare för att titta till den.
Den levde då ännu och den fick hjälp vid Kottelinjen.
Den åt och drack bra så hoppet fanns för överlevnad, men tyvärr så kunde den inte gå utan ramlande bara omkull så Lotta trodde att ryggraden blivit knäck och den fick avlivas!

Det är så fruktansvärt, exakt vad får man ut utav att misshandla djur?
Vem gör något sånt?
Vart sitter problemet?
Okunskap? Föräldrar? Folk som flyttar till Sverige och inte har samma respekt för djur som vi har?
Frågorna är många och jag hoppas att detta var den sista igelkotten som misshandlades till döds utav några som inte visar empati för djuren!

Jag kommer vara stenhård med att lära W djurens värde genom att visa honom frän början hur man handskas med djur!
Vi kommer att gå i skogen, titta, lyssna, lära oss om olika raser som han senare i livet kan ta med sig och föra vidare!
Der gäller förstås alla djur, inte bara dem vilda!
Alla djur har ett värde ( nu kanske jag tycker "lite" mindre om spindlar, men jag vet ändå att dem fyller sin funktion och är dem utomhus så får dem leva)!

Den här kotten fick iaf leva vidare och blev INTE misshandlad till döds! <3

Natten gick bra, han sov i sin säng hela natten. Dock hade jag svårt att somna och somnade långt efter midnatt!


Idag så skiner solen men det ser lite blåsigt ut.
Det blir en promenad efter frukost sen
skall jag städa av lite här hemma, toaletten behöver få sig en omgång, sängkläder skall bytas, jag skall förhoppningsvis få hämta lite rabarber och sen skall det bakas en rabarberkladdkaka mot kvällen!
Mat skall också lagas och idag blir det broccoli och fetaost paj med sallad, sen är även tvättstugan bokad sen tror jag nog att denna dagen är slut! :)

Vad hittar ni på idag?



Avslutar med en bild på den gulligaste blöjrumpan som sitter på W!
Ny, snygg design på blöjorna frön libero just nu!

Ha en fin dag!
Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards