Alla inlägg den 8 maj 2016

Full fart denna helg så någon blogg har jag inte hunnit med så det får bli en sammanfattning utav hela helgen!

Den började i fredags med tvättstugan (lagom roligt, men det måste skötas det också!) :)
Sen packade vi bilen full och uträttade lite småärenden innan vi åkte till Fårö för att tillbringa en natt å med R's föräldrar uppe på Sudersand!

Det var i samma stugområde som mina släktingar hyrde i påskas!
Vi kom dit på eftermiddagen och installerade oss, sen tog vi en promenad upp till Vinor krog för att äta mat! :)

Jag beställde in pilgrimsmusslor (det var egentligen en förrät men jag tog den som huvudrätt) och till dessert delade jag och R på blåbärs cheesecake!

W var superduktig hela kvällen och skötte sig utmärkt stunden vi var där! :)

När R och hans pappa badade tunna och bastade efteråt så kikade jag och Ann på Let's Dance i stugan! :)

Dagen efter så tog vi en promenad ner till havet och det är såå fint, dock så svårt att fånga det fina på bild tycker jag med endast mobilkameran!

Lugnet före stormen, endast havets brus som hörs!
Det är ett mäktig ljud att endast kunna höra havet! :)

En liten glimt hur stugområdet ser ut! :)

Nu är den absolut bästa tiden att uppleva Fårö innan det blir överfullt i några veckor! :)

När vi sen lämnade Fårö så åkte vi alltihop till husvagnen för att fika, sen rullade hans förändrar mot deras sommarstuga, pappa och R åkte och köpte en båt och jag och W tog med oss mamma och åkte till Rute rear ute!

Det är alltså en massa loppisar i hela Rute hemma på folks gårdar.
Man kan köpa en karta så man inte missar någon loppis men det struntade vi i!
Vi åkte lite på känsla och jag gjorde faktiskt lite fynd! :)

Allt detta för tjugo kronor!
Den blåa skålen till höger fick jag gratis på ett ställe och den är ifrån Visby keramik stod det i botten, vilket var extra roligt tyckte jag! :)

Den stora "träklumpen" är ett tjockt grytunderlägg! :)

Påväg till en loppis!

Påväg till en annan! :)

När vi var klara i Rute så åkte vi hem och tände grillen och grillade tillsammans med farmor och pappa, sen tog vi en kvällspromenad tillsammans med pappa nere vid vattnet! :)

Sån mysig kväll! :)
Hoppas på många såna kvällar i sommar! :)

Idag har pappa och R skruvat lite båtmotor, jag och W har gått en promenad, sen hämtade mamma upp W och gick en promenad med honom och så träffades vi hos min mormor och fikade (som är på benen igen, tack och lov)!

Sen gick vi hem och vilade lite (man blir så trött av så mycket frisk luft)!
Därefter så kom min kusin och hennes familj förbi tillsammans med min morbror och hälsade på oss! :)

Wilton hälsar på Caylie! :)
Lånade bilden utav min kusin! :)

När dem åkte så hämtade vi pizza och sen var det dags att börja packa in i bilen för att åka hem igen!

Nu väntar söndagsbad, dusch och kvällsfika sen är även denna helg till ända!

Hoppas ni har haft en fin helg och fått njuta utav värmen! :)

Avslutar med en bild på mina favoritkillar! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards