Direktlänk till inlägg 27 maj 2016

Äntligen fredag!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 27 maj 2016 13:23

Hej på er!

Idag sparkade W igång denna dag kl halv sju men bensinen tog slut efter en stund så då somnade han om!
Jag läste lite nyheter i sängen sen låg vi kvar och myste och pratade när han vaknat en stund innan vi gick upp och åt dagens viktigaste mål!

Jag är med i en mammagrupp på Facebook där jag bollar tankar och idéer med andra mammor och bla dethär med frukost till dem små.

W äter verkligen en stadig frukost varje morgon som består utav:

. 180ml ersättning
. En tallrik gröt
. 1/2 banan

Då var det en utan utav mammorna som skrev att så mycket äter hennes 9 månaders bebis så ja, W äter verkligen duktigt!
Men jag tycker det är jätteskönt, han står sig (oftast) fram till lunch på det målet, och jag är glad att han vill äta så duktigt på morgon och hoppas att det håller i sig!

Vi hade bestämt med några av mammorna från våran mammagrupp att vi skulle gå en promenad på södra hällarna idag och avsluta med fika på Leva kungslador, men vädret var inte med oss så vi ställde in det och sparar det till en finare dag!

Jag och W åkte istället in till hm för att kika efter lite kläder till mig (!) men såklart, när man letar och vill handla så hittar man inget, känner ni igen er? ;)

Jag skall dock kika på nätet för jag har fått ett bra erbjudande ifrån hm som jag vill utnyttja!

När vi var klara så svängde vi förbi hemmakväll och köpte med oss lite godis!

Svårt att bara plocka lite! ;)

Därefter så åkte vi ner till almedalsbiblioteket och träffade upp några utav mammorna som satt där och fikade! :)

Efter det så svängde vi förbi Rusta för att köpa en ny bikini!
Lite kul att fynda den där, för Rusta är faktiskt inte första stället man tänker på när det gäller bikini, men för ynka 70kr så var den såå värd det!
Skall nog köpa på mig en till för den satt superbra! :)

Nu har vi landat i soffan och fick se slutet på Oscars fina dop!
Så kul att sätta sig mitt på dagen och kika på kungahuset! :)
Dem var riktigt fina allihop, men lilla Estelle tar helt klart priset, så himla söt!

Jag hämtade även rabarber igår och svängde ihop en rabarberkladdkaka som vi bjöd R's farmor på igårkväll!
Den fick helt klart godkänt så ett tips till mors dag kanske?! :)

Nu skall vi mysa vidare i soffan, W har redan somnat så jag tror faktiskt jag skall unna mig en liten nap jag också!

Ha en fin fredag!

Kram P!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards