Direktlänk till inlägg 28 maj 2016

Det där med att välja soffa!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 maj 2016 17:41

Nu har vi landat hemma igen efter en förmiddag i Kappelshamn.

Vi hade tur och kunde sitta ute i trädgården och fika på diverse godsaker när vi var där för när vi skulle åka därifrån hade molnen tornat upp sig och när vi sen åkte vidare mot Visby så mötte vi regnet.

W fick klappa på hästen och min tanke var att han efter fikat skulle sitta upp på en utav dem, men han hann att somna! :)

Min farmor var på plats och sålde bla sina trasmattor som hon vävt och var nöjd för hon hade fått sålt fyra stycken hittills! :)

När vi tackat för oss så åkte vi till Mio för att spana på soffa.

Har ju nämt det innan att vi skall köpa oss en ny soffa till den nya lägenheten.
När man börjar dyka ner i soffdjungeln så inser man verkligen HUR många modeller det finns!

Vi har varit helt överens om en divansoffa med ett svängt hörn fram tills igårkväll, då ändrade vi spår helt och bestämde oss kort och gott för en Howard soffa.
En stilren, klassisk soffa som aldrig går ur tiden.
Till det tänker vi två fåtöljer på vardera sida om soffan.

Det var anledning till att vi besökte Mio, vi ville provsitta Howardsoffan och känna hur den kändes innan vi beställde den.
Om vi blev nöjda?
-Nej! Inte det minsta, den var alldeles för djup och det är ju det vi vill ifrån.
Så vi vandrade längre in i butiken och fann då en helt annan modell som var såå skön!

Den påminner lite om våran nuvarande men betydligt bättre för ryggen!

Hittade även en annan som var så otroligt skön och som man kunde fälla upp ett fotstöd på!

Den var absolut inget alternativ eftersom vi inte har en sån stil, men vilken drömsoffa/fåtölj!
Någongång när vi skaffar hus och kanske får ett biorum så.. Jaja, drömma får man! ;)

Vi kände oss ändå inte helt nöjda så vi åkte faktiskt ut till Tofta möbler och kikade där med, och tänk, när vi klev in där så stod "vår" soffa där!
En Howardmodell som inte var för djup!
Helt i våran smak!

Den ser väldigt ljus ut på bilden men är lite mörkare i tyget!
Köpte även till två fåtöljer, men dem fanns inte hemma så vi kunde provsitta dem, men vi gick på magkänslan där!

Men det var inte allt som fick följa med hem, vi köpte även ett helt nytt köksbord för 6 personer så R slipper att måla om det vi köpte billigt via Facebook!
Det får ni dock se på plats i nya lägenheten! :)

Nu längtar jag massor till nya lägenheten som ni kanske förstår! :)

Vi har nu ätit mat och landat i soffan framför elitloppet.
Vi åt ryggbiff/kotlett, pommes dushesse och en sås på grädde, svartpeppar, whisky, farinsocker,schalottenlök, fond, vatten och lite soya! Såå god!

Nu skall jag fortsätta på mitt lilla glas vin och njuta utav våra blivande, fina möbler! :)

En fin kväll till er!

Kram P!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards