Alla inlägg den 6 december 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 6 december 2016 19:00

Hej på er!

Jag sitter och kikar på julkalendern medan R lägger W.

Idag var det julavslutning på musiklekis men det känns som att det var igår vi hade sommaravslutningen (?!)
Galet hur fort tiden går!

Såhär såg vi ut idag =)
Jag hade även ett rött band i midjan men det syntes inte i spelgen.
Vi var några som gick ihop och köpte choklad och blommor för att dom "stått ut" med oss även denna termin ;)

När vi kom hem så åt vi lunch sen fick W sova.
Då osssde jag på att ringa lassaretet och höra hur det gått för mamma och hennes operation.
Då berättade sköterskan att hon låg på operationsbordet just då men hon trodde att hon skulle vara nere på uppvaket runt kl 15.

Så vid halv 5 så hade jag och W fyllt en goodiebag till henne och åkte ner till henne.
Men när vi kom ner så var hennes rum tomt...
Då hade hon inte vaknat ännu =(

Jag har ju ingen aning om hur lång tid varken operation eller uppvak tar men dom sa att ibland tar det lite längre tid.
Det var just detta som mamma var så rädd för, - uppvaket!
Men jag skall prova och ringa ner lite senare och efter kl 10 imorgon så var vi välkomna tillbaka så då åker vi ner direkt och hoppas att allt är ok! =)

Idag så har jag gjort nytt julgodis och denna gång blev det pepparkakskola och det receptet hittar ni här.

Det smakade verkligen som pepparkaksdeg så tycker ni om det så kommer ni att älska dessa kolor=)


Hoppas ni har en fin kväll =)

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 6 december 2016 14:20

Vi diskuterar gran här hemma just nu om vi skall ha en äkta eller satsa på en snygg i plast.

Jag vill ju ha den där "Disneygranen" som är riktigt tät och fin men då måste man ju också vara beredd att lägga några kronor extra för att få den och då helt plöstligt blir jag snål för granen står faktiskt inte så länge hos oss. 


Jag kastar ju helst ut den i början utav Januari för då vill jag ha "nytt och fräscht" eftersom det är nytt år men man gör kanske annorlunda om man köper en dyrare gran?!

Vi får se vad det blir för något, men någon form utav gran SKA vi iaf hitta =) 

Det är ju tur man inte har värre "problem" än så ;)


På tal om just olika varianter på granar så hittade jag detta inne hos Sköna hem som är värt att ta sig en titt på. 


Man kanske skall satsa på någon utav dessa istället? =)


En liten bild på våran gran från förra året   

 





Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards