Alla inlägg den 31 december 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 december 2016 15:15

Förra året gjorde jag en årsresumé och jag tänkte göra en likadan iår =)

För detta år har ju varit det allra mest lärorika/fantastiska/uderbara år som jag någonsin har varit med om och det finns ju såklart en förklaring till det och "den" heter ju Wilton  



Januari:


Då var det mycket planering inför hans dop för att få ihop en fin och minnesvärd dag som vi alltid skall minnas  


Det jag kan ångra med dopet är att vi aldrig tog någon bild endast mig, W och R.

           


Annars så gick dagarna åt till att mysa och landa i det nya livet här hemma =)

                  


Februari:


Ja ni ser ju vad dagarna och min kamera fylldes med ;)

         


Här åkte vi buss ut till Fårösund och hälsade på W's mormor =)



Han hittade sin fot  


   


Lärde sig att rulla till sida =)      

Vi tränade nacken =)



     



Vi började gå på musiklekis (vilket jag inte ångrat en sekund!)

 

   

Mammaträffar hann vi också med, oftast blev det Biblioteket där det finns bäst plats för alla barnvagnar =)


   



Mars:


Vi fortsatte att träna nacke och sitta upp. 

Vi köpte även en barnstol så han fick sitta med vid bordet vilket var väldigt uppskattat =)

     

Saker skulle mer och mer in i munnen ;)


 





      Vi firade påsk här hemma =)


         


På påskdagen packade vi in oss i bilen och åkte ut till Fårö och sov kvar i en stuga där ute som mina släktingar hyrde över helgen, SÅ mysigt och jag hoppas på en repris nästa år och att ännu fler släktingar kan var med då =)

       


Vi tog promenader och åt årets första glass!

                  


April:



Vi vårstädade på baksidan och grillade korv =)

 



Vi blev med husvagn  



     

W's mormor fyllde år så vi var bjudna på kalas =)


    


Han  fick lite nya kläder =)

     

Vi premiärbodde i husvagnenoch W sov sin allra första hela(!) natt 

Han föredrar havsluft i Fårösund, det är bara och inse ;)


   



Maj:



Värmen började att komma fram och han fick gunga för första gången =)

Som han älskade det =)

      


Vi var mycket i husvagnen =)

Vi kände allihop att vi fick ro därute och ville inte åka hem när söndagen kom...

                 





Han fick börja se på Babblarna (och blev fast)  

 


Sommaravslutning på musiklekis och bästa fröken slutade!

     



Vi hade picknick i Botansika trädgården med fina Mikaela & Alva =)

              


Jag och mamma åkte på Rute rear ute! =)

       



Vi hyrde stuga på Fårö med R's föräldrar och tog det lungt!

     


Han fick premiärbada i diskhon  

   


Jag unnade mig detta fodral som jag suktade efter SÅ länge =)

 

Vissa påstår att jag och W är lika ;)

 


Jag blev även firad på morsdag =)



W blev med hatt =) (och jag har fyndat en likdan till nästa sommar)! =)

   



Juni:



Jag bjöd in några fina mammor på lunch och bubblor =)

            

W fick prova jordgubbar för första gången behöver jag säga att han Ä l S K A D E det? ;)

   


Vi åkte ned på stan och spanade in Prinsessan Madeleine och lilla Leonore =)

   

Vi var vid husvagnen och firade svenska flaggans dag där ute =)

           

När vi landade hemma var någon väldigt trött  

   

Vi gick tjejruset med mammorna ifrån mammagruppen =)

             

W bytte till en större modell av bilbarstol!  

Bäst i test så nu åker han säkert några år framöver vilket är det viktigaste för oss.

Hans säkerhet när det kommer till bilbarnstol är SÅ viktigt och då får det kosta lite med en ny stol.

   


Vi firade midsommar ute vid Anders och Helene på Själsö!

                           


Dagen efter åkte vi ut till husvagnen och vi fick lunch vid mamma =)

 








Vi fick hem våran nya soffa och kösbord! =)

   




R började att renovera våran 3:a som vi bytte till =)

       




Vi hade ju såklart besök utav igelkottar (både i gamla och nya lägenheten)  

     


Juli:


Sommaren hade äntligen kommit så vi hängde mycket utmhus =)


        


Juli:



Vi åkte och plockade jordgubbar=)

 


Vår altan blev fäårdigbyggd! 


 



R fick semester så vi stannade L Ä N G E ute i Fårösund och bara njöt utav sommaren!  

                     

Han började att klättra och krypa =)



             




Jag och W passade på att ha picknick i Kuse änge =)  


        


Provade även på Gotlandsvåfflan i Kappelshamn med Jennifer =)


       


Augusti:



Började vi med att spendera några dagar i Nyköping.

Dock blev inte resan så så fartfylld som vi hade hoppats på eftersom jag fick sånt problem med magen med kramper och värk och var i princip sängliggandes med feber hela resan.

Men det var iaf lite kul att få komma av ön =)

 


Mina dagar såg mest ut såhär  


 




Påväg hem till öjn igen =)

 


Hann dock med en loppisrunda ;)



 


Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 december 2016 14:32

Augusti:



Vi gjorde iordning inne på W's rum.


       




Vi lämnade sommaren i backspegeln och rullade hemåt till vardagen igen.



             



Vi firade två år  

 




Vi gick på Slitemarknad med R's föräldrar


   


Anton fyllde 1år och vi firade honom =)


       


Vi åt middag med R's föräldrar nere på Joda innan dom tackade för sommaren och åkte hem igen.

 


Vi hittade en snygg färg som vi( R) målade om med =)  



      



September:



R's kusin hälsade på oss oh vi åt kräftor en jutav kvällarna!

 



Jag provade att göra ärtglass!



Vi hade dejt och åt trerätters =)  



Friterade rödbetschips med chevrekräm till förrätt med en äppeldrink.

 



Ungsbakade potatishalvor och fläskfilégryta till varmrätt =)

  



Sista fikat utomhus ( på eftermiddagen kom Eva och pappa förbi och fikade och det var sista gången vi träffade henne).

 

Fortsatte att förbereda inför hans 1årskalas =)


   



Vi åt mellis i skogen 

         



Vi tog höstbilder =)   



         


Tills han tröttnade och skrek rakt ut!

  




Fick upp minnen på facebook  

 



Oktober:



Vi gick på Visbydagen 


 


Lämnade tillbaka gåstolen 

   


Bjöd in pappa på mat efter att Eva gått bort

   




Å såklart årets hänelse, W stora dag när han fyllde 1 helt år och hade sitt allra första kalas  

             


Vi fick in en katt på besök och W älskade den  


När jag frågar om katten än idag så tittar han på fåtöljen och pekar  



    

Vi ringde ägaren strax efter så han fick komma och hämta hem sin rymling =)





November:

 


Pappa och hans kompis byggde ihop stommen till W's adventskalender

 


Vi hängde på Biblioteket och W hamnade i tidningen =)

   


Den första snön föll!



Jag gjorde hemgjord senap för första gången av farmors recept =) 

  

Vann massa fina priser på instagram =)

           


Vi gick på begravning

   

Färdigställde julkalendern =)


 


Började att julpynta lite smått

     



       



Bakade pepparkakor   


   


 



Åkte på tjejresa till Gekås med Alexandra=)

       


December:



Äntligen fick första paketet öppnas =)

 

Vi var på julmarknad ute i Bungenäs 

       

Jag köpte med julte hem =)


Längtade efter snö...


 


Gjorde julgodis =)

     


Vi åkte även på julmarknad i Fårösund


     

Å fick en fin tomte utav farmor som hennes granne gjort!

 


Vi åt julmat med pappa innan han for till Thailand och firade jul olch sin 60årsdag =)


         


Vihade uppesittarkväll och provsmakade skinkan och spela Bingolotto =)


 



Firade jul med mamma och hennes man =)       

Fyndade på mellandagsrean och nuj är vi redo att fira in det nya året =)


       



Ett stort tack för att just DU kikar in här då och då.

Jag önskar dig/er ett riktigt Gott Nytt ÅR så hörs vi nästa år!


Kram P





bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards