Alla inlägg den 9 december 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 december 2016 19:39

Hej på er!

Idag ville W vakna strax efter kl 07 så efter att han hade myst i sängen ett tag så tog han sig ned och satte sig och "läste" i sina böcker.
En viktig morgonrutin som har införts på hans eget begär =)

Att ta sig ned från sängen är han superduktig med. Jag håller i honom hårt i tröjan och när han närmar sig kanten så säger jag till att han närmar sig stupet (!!) och då vänder han sig om och kryper baklänges ned! =)
Han är så stolt när han väl kommer ner till golvet.

Efter frukost så skulle vi gå en promenad med det började regna så vi gick bort till min favorittant och ringde på och fick gott förmiddagsfika istället =)
När vi tackat för oss så var vädret lite bättre så då blev det ett nytt försök till promenad.

När vi kom hem så fick han lunch (bananpannkakor) och sen busade vi runt lite.
Jag försökte även att få honom att sova en stund på eftermiddagen men det gick inte! ;)
En gång om dagen räcker tydligen gott och väl tycker denna lilla herre.

Sen hände något..

Ett ögonblicksverk och vips hade han trilllat ur sin barnstol!! :(

Fyyy vad det var H E M S K T!!
Han satt med vid spisen när jag började laga mat.
Vi busade på och han åt en klämgröt, och så skulle jag ta fram kryddor från skåpet och då kände jag två händer väldigt högt upp på ryggen och när jag vänder mig om så faller han till golvet.
Jag trodde seriöst mitt hjärta skulle stanna, som jag skakade och som han skrek!!

Vi satte oss i soffan så jag fick trösta honom och så ringde jag hem R från jobbet!!
Han drack och åt en klämgröt när dom värsta tårarna var över så han blev nog mest väldigt skärrad (precis som jag)!
Dock fick han ett rött märke i bakhuvudet så vi får se hur det ser ut imorgon.

Lilla skrutten, han börjar bli så himla nyfiken på A L L T och vill klättra överallt hela tiden, så nu blir det säkerhetsremmen i stolen + dyna så han sitter fast ordentligt!

Nu sover han sen en timme tillbaks och vi skall börja se på "Gåsmamman". Vi följer ingen serie så det skall bli kul att ge denhär en chans =)

Imorgon väntar julmarknad i Fårösund så det skall bli mysigt att åka ut på. Så skall vi fika hos min mormor efteråt =)

Hoppas ni har en fin fredagskväll!

Avslutar med en bild på världens goaste kille (innan olyckan idag).

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards