Alla inlägg den 10 december 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 10 december 2016 20:18

Godkväll på er

Vi tog sovmorgon allihop till strax efter kl åtta imorse, SÅ skönt =)

Men sen var det bråttom för vi skulle ju åka ut till Fårösund för att gå på julmarknad.
Vi hade först ett stopp vid R's farfar i Ekeby och tände ett ljus för honom för han skulle ha fyllt år igår.

När vi kom ut till Fårösund så började vi med att äta lunch på café Maffen.
R tog en köttbullesmörgås och jag tog en bakad potatis med Skagenröra.
W fick en burkmat men det dög inte så han fick äta utav oss istället =)

Ser ni vad dom hade för läsk?
-Julmust på glasflaska! =)
Älskart!

Efter att vi ätit så gick vi bort till julmarknaden och vi kom dit lagom som luciatåget kom =)
Det är ju så gulligt med dessa små luciatåg och nu L Ä N G T A R jag verkligen tills det är dags för W att gå i luciatåg, herregud så jag kommer gråta glädjetårar!

När dom lussat klart så gick vi runt och kikade på vad som fanns.
Tråkigt nog var det en väldigt liten julmarknad och inte alls så "julig" som jag hade hoppats på.
Vi tog dock varsin bricka vid choklad hjulet och då vann faktiskt W på sin =)
Högsta vinsten dessutom, så han fick en stor paradisask =)

Han fick även prova lyckan i fiskdammen och där fick han napp, på ett litet lejon =)
Får se om "Kaninis" får konkurrens nu ;)

När vi kände oss klara på julmarknaden åkte vi hem till min mormor och fikade.
Min mamma och hennes man kom även dit en sväng innan vi åkte vidare för att hälsa på Jennifer och Robert.
Det blir alltid många stopp när man åker ut och hälsar på =)

Innan vi åkte hem igen så åkte vi förbi min farmor och hämtade denna tomte.

Farmors granne har tillverkat den och det är en marschallhållare så hon hade varit inne vid honom och köpt den till oss!

Nu sover W och vi har ätit nachos ifrån Joda och skall kika på "Så mycket bättre" när dem skall tolka Ted Gärdestad.


Glöm inte att kika in här imorgon för då kommer det att komma upp ett bra erbjudande som kanske kan passa till dom som har små barn =)

Hoppas ni har en fin kväll =)

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards