Alla inlägg den 30 december 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 december 2016 18:49

Å vi sov till halv 9 (W vaknade nämligen runt halv 05 och var otroligt pigg) men när kl var 06 så hade orken tagit slut och han låg på tvären i sängen efter att R smugit upp.

Efter att vi ätit frukost så tog vi en promenad till lekparken så han fick gunga och busa och sen vidare till affären där jag bla köpte färsk hummer tills imorgon.
R har aldrig ätit det så jag tänkte gratinera den med lite champinjonstuvning och sen servera tillsammans med vitlöksbröd & aioli innan förrätten.

Det känns så konstigt att inte ha planerat att laga någon mat till nyårsafton detta år men vi har faktiskt valt att hämta en trerätters meny.

Sen firar vi här hemma i lugn och ro tillsammans med W och äter lite gott och spelar Bingolotto.
Det känns lagom när han ännu är så liten och har sina rutiner =)

När vi kom hem från affären så åt vi lunch och sen fick han sova middag.
R kom hem lite tidigare från jobbet vilket var skönt när det är fredag.
Nu sover W och vi skall kika på någon film och äta nått gott (såg att han köpt hem chips)!

Hur känner ni för att det snart är ett nytt år?
Är det skönt att man får en nystart och lite ny energi eller har ni svårt att släppa taget om det gamla året?

Jag själv tycker att just detta år har ju betytt SÅ mycket i mitt liv just för att jag ha fått spendera det hemma med W så delvis kommer det bli svårt att "släppa taget" men minnena (och bloggen finns ju såklart kvar)!

Sen finns det vissa saker som inträffat detta år som jag mer än gärna lägger bakom mig och inte tar med in på det nya året.
Men för att sammanfatta det så är jag tacksam över detta första år som mamma med min alldeles egna familj så ja, - Jag känner mig redo!

Påtal om sammanfattning så gjorde jag ju en sammanfattning förra nyårsafton och kikar ni in här imorgon så kommer ni att kunna läsa om årets resumé =)

Avslutar med en bild ifrån instagram med mina mest like:ade bilder från iår =)


Ha en jättefin kväll!

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards