Alla inlägg den 20 december 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 20 december 2016 20:36

Galet va?
4 ynka dagar tills julafton är här!
Hela december längtar & väntar man på denna dag och så vips så är den över! =)

Skall jag vara riktigt ärlig så tycker jag mest om dagarna innan julafton med allt pyssel,stök,bak, planering, allt som hör till =)

Sen går självklart mina tankar till dessa människor som faktiskt avskyr denna högtid av olika skäl och det skall respekteras det med för man vet inte alltid vad folk har i sitt bagage.

Det kan vara allt från dålig ekonomi som gör att dom inte kan fira jul, tråkiga minnen från barndomen, alkohol ja, såna saker som man inte alltid tänker på när man bara ser det fina kring julen.

Så jag tycker vi ägnar dem en varm tanke med och kanske har just DU någon i din närhet som har just dessa känslor kring julen.
Var då hellre förstående och försök att ge en kram, ett fint ord, en stöttning som visar att DU finns där oavsett!
Det kan betyda oerhört mycket =)

Dagen idag så har vi varit en sväng på stan för att fixa det allra sista julklapparna.
När vi kom ner så insåg jag att plånboken låg kvar hemma så jag fick snällt gå runt till dem olika butikerna jag skulle handla i och be dem lägga undan det jag skulle köpa och så fick R komma efter jobbet och betala.

Jag letade efter någon fin tröja till W att ha på julafton men antingen är jag väldigt kräsen eller så är utbudet enormt tråkigt till killar i hans ålder för jag hittade ingen tröja alls som föll mig i smaken.
Skjortor fanns men att få honom att vara still så pass länge så man kan knäppa knapparna är nästintill omöjligt tyvärr för annars är det väldigt fint =)

När vi kom hem så sov han så jag ställde ut honom på baksidan medan jag åt lunch.
Min farmor ringde och tackade för julkortet hon hade fått i lådan idag så vi pratade bort en go stund innan jag började att förbereda maten.

Vi hade fått ytterligare ett julkort i lådan idag av R's moster! =)

Nu kikar vi lite på tv medan W är dunderförkyld och sitter med oss i soffan!
Det slog till i nättras så jag H O P P A S att det inte bryter ut något nu till julafton!

Jag hann iaf pyssla ihop lite bordsplaceringar medan han sov en stund förut.

Ihopvikta linnehanddukar med ett snöre, grankvist och en pepparkaka uppepå, det kan ju inte bli mycket enklare en så men ändå stilrent?! =)

Nu skall jag stänga ned och ta lite kvällsfika, ägna mig och W och sen invänta "Bachelor" med det allra sista avsnittet! =)

Avslutar med en bild på vår snögubbe vi fick av R's farmor som nu står ute på våran baksida och lyser =)

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards