Direktlänk till inlägg 7 december 2016

Lillördag!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 december 2016 20:27

Godkväll på er!

Idag vid halv 11 så åkte vi ner och hälsade på mamma/mommo på lasarettet.

Hon var rejält trött efter sin operation vilket är fullt förståligt för den tog över två timmar.
Hon hade kommit ned på sitt rum igår sent på kvällen för uppvaket hade tagit väldigt lång tid.
Anledningen till att uppvaket tagit tid var att dom hade gett henne dubbel dos med morfin(!!)

Först innan hon skulle upp på operationen och sen när hon kom upp så visste dom inte att hon hade fått det redan så dom gav henne ytterligare en stor dos.
Jag kan ju tycka att dom borde ju föra någon form utav journal så att det blir dokumenterat vilken medicin patienten fått så att inte sånhör missar sker...

Vi stannade i närmare tre timmar och åt lunch innan hon blev trött och var tvungen att vila innan hennes man skulle komma och hämta henne.
Hon hade behövt stannat lite längre kan jag tycka men hon fick snällt åka hem och komma tillbaks på återbesök antingen imorgon eller på fredag.



Vi har verkligen superfin utsikt ifrån vårat lasarett =)
"Kaninis" fick såklart följa med =)

När R kom hem så hade han med hamburgare som vi åt innan vi åkte och handlade.
Nu sover W och regnet öser ned medan vi kikar på "Bonde söker fru", G A L E T spännande!

Det blev inget julgodis gjort ikväll men jag får ta igen det imorgon istället =)

Hoppas ni har en fin kväll!



Avslutar med en bild på min orkidé som jag lyckats att få knopp på efter att den vissnat ned.
Det är första gången jag lyckats med det och det enda jag gjort är att låta den stå i minst 2 cm kokat vatten.
Jag har kokat vattnet för det är ju så mycket kalk här på ön och jag har läst nånstans att dom inte tycker om det =)

Värt att prova kanske om ni har en vissen orkidé hemma? =)


Kram P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards