Direktlänk till inlägg 31 december 2016

Året som gått del 2

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 december 2016 14:32

Augusti:



Vi gjorde iordning inne på W's rum.


       




Vi lämnade sommaren i backspegeln och rullade hemåt till vardagen igen.



             



Vi firade två år  

 




Vi gick på Slitemarknad med R's föräldrar


   


Anton fyllde 1år och vi firade honom =)


       


Vi åt middag med R's föräldrar nere på Joda innan dom tackade för sommaren och åkte hem igen.

 


Vi hittade en snygg färg som vi( R) målade om med =)  



      



September:



R's kusin hälsade på oss oh vi åt kräftor en jutav kvällarna!

 



Jag provade att göra ärtglass!



Vi hade dejt och åt trerätters =)  



Friterade rödbetschips med chevrekräm till förrätt med en äppeldrink.

 



Ungsbakade potatishalvor och fläskfilégryta till varmrätt =)

  



Sista fikat utomhus ( på eftermiddagen kom Eva och pappa förbi och fikade och det var sista gången vi träffade henne).

 

Fortsatte att förbereda inför hans 1årskalas =)


   



Vi åt mellis i skogen 

         



Vi tog höstbilder =)   



         


Tills han tröttnade och skrek rakt ut!

  




Fick upp minnen på facebook  

 



Oktober:



Vi gick på Visbydagen 


 


Lämnade tillbaka gåstolen 

   


Bjöd in pappa på mat efter att Eva gått bort

   




Å såklart årets hänelse, W stora dag när han fyllde 1 helt år och hade sitt allra första kalas  

             


Vi fick in en katt på besök och W älskade den  


När jag frågar om katten än idag så tittar han på fåtöljen och pekar  



    

Vi ringde ägaren strax efter så han fick komma och hämta hem sin rymling =)





November:

 


Pappa och hans kompis byggde ihop stommen till W's adventskalender

 


Vi hängde på Biblioteket och W hamnade i tidningen =)

   


Den första snön föll!



Jag gjorde hemgjord senap för första gången av farmors recept =) 

  

Vann massa fina priser på instagram =)

           


Vi gick på begravning

   

Färdigställde julkalendern =)


 


Började att julpynta lite smått

     



       



Bakade pepparkakor   


   


 



Åkte på tjejresa till Gekås med Alexandra=)

       


December:



Äntligen fick första paketet öppnas =)

 

Vi var på julmarknad ute i Bungenäs 

       

Jag köpte med julte hem =)


Längtade efter snö...


 


Gjorde julgodis =)

     


Vi åkte även på julmarknad i Fårösund


     

Å fick en fin tomte utav farmor som hennes granne gjort!

 


Vi åt julmat med pappa innan han for till Thailand och firade jul olch sin 60årsdag =)


         


Vihade uppesittarkväll och provsmakade skinkan och spela Bingolotto =)


 



Firade jul med mamma och hennes man =)       

Fyndade på mellandagsrean och nuj är vi redo att fira in det nya året =)


       



Ett stort tack för att just DU kikar in här då och då.

Jag önskar dig/er ett riktigt Gott Nytt ÅR så hörs vi nästa år!


Kram P





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards